به گزارش کودک پرس ، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامهریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰۷ هزار واحد آموزشی داریم که ۶۵ هزار مدرسه دارای بیش از ۱۲۰ دانشآموز دارند و مابقی زیر ۱۲۰ دانشآموز دارند.
وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت فراگیرترین ارتباط را با مردم دارد ضمن اینکه زیرساخت توسعه منابع انسانی را فراهم می کند و مهمترین عامل بسط عدالت آموزشی است.
چهاربند اضافه کرد: دانشآموزان در مدرسه زندگی اجتماعی را تجربه میکنند و برای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آماده میشوند.
وی افزود: مدارس باید سازوکارها را در قالب استانداردها، تجهیزات، نیروی انسانی و امکاناتی که با محیط بیرونی تعامل سازنده داشته باشند، به کار بگیرند که اینها تحت مدیریت مدرسه فعالیت می کنند.
رئیس مرکز برنامهریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ادامه داد: اگر ما چنین مدرسهای داشته باشیم آن موقع میتوانیم جامعه صالح را شکل دهیم به عبارت دیگر جامعه صالح را نمیتوانیم منهای مدارس صالح درنظر بگیریم.
وی با بیان اینکه مدرسه در کانون تحول تعلیم و تربیت قرار دارد، افزود: در این راستا ۳ محور شامل تقویت و توانمندسازی مدیران، تضمین کیفیت و فرایند انتصاب و انتخاب مدیران اجرا می شود.
چهاربند تصریح کرد: هر دولتی که بخواهد نظام تعلیم و تربیت را متحول کند باید از مدرسه شروع کند و در مدرسه باید از مدیر مدرسه، تحول را آغاز کرد.
منبع: فارس
ارسال دیدگاه