ضرورت استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود شاخص‌های موجود در نظام آموزش و پرورش

– معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر استفاده درست و مطلوب از هوش مصنوعی برای بهبود شاخص‌های موجود در نظام آموزش و پرورش برابر با سند ملی هوش مصنوعی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، سید مصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جلسه صمیمی با همکاران دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش ضمن تشکر از تلاش‌های آن‌ها در اجرای برنامه‌ها و پیشبرد اهداف معاونت، به استماع نکات کارشناسی آنان پرداخت.

در این جلسه، عباس بیات، مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش به ارائه گزارش اقدامات این دفتر در پیشبرد اهداف اسناد بالادستی پرداخت و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افزایش رشته‌های تحصیلی راهبردی و بومی، برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس به شیوه‌ای نوین، افزایش توزیع تجهیزات به هنرستان‌ها با مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، ارزیابی‌های تکمیلی آزمون‌های استخدامی در هنرستان‌ها و احیای مسابقات مهارتی و کاردانش را از جمله اقدامات این دفتر خواند.

سید مصطفی آذرکیش پس از استماع سخنان کارشناسی همکاران این دفتر، دانش و تجارب آن‌ها را گنجینه‌ای ارزشمند نامید و گفت: فرصت خدمت به مردم شریف ایران، موهبتی الهی بوده که باید آن را غنیمت شمرد و در تمام لحظات آن برای پیشرفت نظام تعلیم و تربیت تلاش کرد.

وی نوع آموزش در حوزه فنی، حرفه‌ای و کاردانش را مشارکتی نامید و گفت: ارتقاء سطح تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های خصوصی و مؤسسات تولیدی و خدماتی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات سریع و گسترده ناشی از ورود هوش مصنوعی، استفاده درست و مطلوب از این تکنولوژی پیشرفته برای بهبود شاخص‌های موجود در نظام آموزش و پرورش را ضروری خواند و بر بهره‌برداری از این ظرفیت برابر با سند ملی هوش مصنوعی تأکید کرد.

وی افزود: به عنوان کارشناس باید همواره برای نظرات خود، دلایل قطعی و قوی داشت و برای حصول مطالبه خود پیگیری کرد؛ چراکه پیگیری یک امر از درخواست و مطالبه اولیه بااهمیت‌تر است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت گروه‌های آموزش و دبیرخانه‌ها تأکید کرد و ارزیابی وضعیت موجود در سراسر کشور را باعث توسعه سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی درست نامید.

وی بر اهمیت تصمیمات کارشناسان تأکید کرد و افزود: نتایج تصمیمات امروز همکاران، چند سال دیگر خود را نمایان می‌کند و از این رو باید برای اصلاح و ایجاد تحول در برنامه درسی موجود، ابتدا توانایی‌های خود را تقویت کنیم.

آذرکیش در پایان گفت: باید استعدادهای نهفته دانش‌آموزان این سرزمین را شناسایی و برای شکوفایی آن‌ها از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و با یکدیگر اتحاد و همبستگی داشته باشیم.