ایراد سیستم آموزشی در ایجاد نشاط و شادی کودکان در محیط مدرسه
سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از ضرورت نشاط و شادی در کودکان سخن گفت و ایراد مهم این امر را در نظام آموزشی کشور دانست.
به گزارش کودک پرس ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آمار مدارس غیر ایمن به کمتر از 30 درصد کاهش یافته است و این در حالیست که در سال 85 این آمار حدود 70 درصد بود.
وی تصریح کرد: در سال 85 حدود دوسوم مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و خطرآفرین بود که با اقدامات انجامگرفته برای بازسازی مدارس و احداث مدارس جدید، خوشبختانه امروز این نسبت برعکس شده و امروز دوسوم مدارس کشور ایمن و تنها یکسوم آن نیازمند بازسازی است.
بطحایی با اشاره به افزودن 8 هزار کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی کشور در سال تحصیلی جاری، خاطرنشان کرد: دولت برای احداث و بازسازی مدارس و فضاهای آموزشی نیازمند کمک خیرین است.
وی گفت: صدا و سیما با تبلیغ مکرر آگهی کتابهای کمکآموزشی، نظام تعلیم و تربیت را دچار چالش میکند و ادامه این روند و تبلیغ کتابهای کمکآموزشی به تقویت حافظه محوری در دانشآموزان میانجامد و این موضوع مانع تحقق اهداف تعلیم و تربیت است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مدارس توجه به موضوع تربیت باید در کنار آموزش مسائل علمی صورت گیرد و آموزش مهارتهای زندگی، راستگویی، صداقت، صبوری و ازخودگذشتگی برای دانشآموزان ارائه شود، لذا فقدان شادابی و نشاط دانشآموزان در مدارس، نشان از ایراد کار در نظام آموزشی است و ضرورت دارد نشاط و شادابی در مدرسهها تقویت شود بنابراین ما برای ارائه آموزشهای کاربردی به دانشآموزان پایه اول تا سوم ابتدایی، در قالب وسایل بازی و کلاسهای بازی آموزش را ارائه میدهیم.
ارسال دیدگاه