ارتقای توانمندی‌های معلمی سبب ایجاد محیطی سازنده در مدارس و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

دومین روز و اختتامیه دوره توانمندسازی مدیران و معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی ۳۲ منطقه هدف طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش و معاونان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه در این مراسم، گفت: با توجه به پیچیدگی و تنوع آسیب‌های اجتماعی، نیاز به یک رویکرد چندجانبه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مدیریت آن داریم. یکی از کارهایی که مطمئنا به آن نیاز داریم، تعامل و همکاری مشترک است. 

سیدمصطفی آذرکیش ادامه داد: تعامل و همکاری یکی از عوامل کلیدی دست‌یابی به اهداف سازمانی و فردی است‌. همکاری مشترک، باعث تبادل دانش و تجربه می‌شود و سبب افزایش کارایی نیز می‌شود و این امر با تقسیم وظایف بین افراد صورت می‌گیرد.

وی افزود: مهمترین بخش ارتباطات، ایجاد محیط مثبت و سازنده است و ما به شدت به این مورد، در کانون کلاس و کانون مدرسه نیاز داریم، همچنین ایجاد شبکه‌های حمایتی سبب دسترسی به منابع و ایجاد ارتباطات قوی می‌شود، پس از اقدامات حائز اهمیت وزارت، ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمی است تا محیطی سازنده در مدارس داشته باشیم.

سیدمصطفی آذرکیش با بیان اینکه مهارت‌های زندگی سبب توسعه مهارت‌های فردی می‌شود، گفت: دانش‌آموزان ما به شدت به یادگیری مهارت‌های زندگی نیاز دارند چرا که سبب مدیریت استرس و اضطراب نیز می‌شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش، ادامه داد: آموزش والدین در قالب کارگاه‌هایی که وجود دارد، بسیار موثر است. بعضی از این تعاملات سبب ایجاد یکسری برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

آذرکیش به‌ برنامه‌ها و طرح‌هایی که در مناطق هدف طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: جشنواره خوارزمی، طرح ایران دیجیتال، طرح گلستان زندگی، توسعه مراکز نوآوری، رویدادهای مبتنی بر خلافیت و کارآفرینی، در ۳۲ منطقه هدف از سوی معاونت متوسطه اجرا خواهد شد.