ریشه‌کردن فضای تست‌زنی در مدارس

 کوروش فتحی کارشناس تعلیم و تربیت از فضای آزمونی در مدارس انتقاد کرد و گفت: مدارس ما در اشغال آزمون‌ها هستند و چه بخواهیم و یا نخواهیم دانش‌آموزان از سال دوم ابتدایی شروع به تست زدن می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، کوروش فتحی کارشناس تعلیم و تربیت در خصوص «حذف آزمون‌های مدارس خاص»، اظهار داشت: اگر بخواهیم فرصتی برای تربیت شهروند سالم داشته باشیم، باید به دانش‌آموزان فضای لازم داده شود؛ در حالی که دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه این فرصت را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: مدارس ما در اشغال آزمون‌ها هستند و چه بخواهیم و یا نخواهیم دانش‌آموزان از همان سال دوم ابتدایی شروع به تست زدن می‌کنند.

 

این کارشناس تعلیم و تربیت افزود: با حذف آزمون‌های ورودی مدارس خاص و استقرار سیستم ارزشیابی توصیفی این امکان را به معلم می‌دهیم تا دانش‌آموزان را عمیق‌تر ارزیابی کند و به آموزش مهارت‌های اجتماعی بپردازد.

 

فتحی در خصوص «بومی سازی مطالعات تطبیقی کشورهای دیگر در خصوص جذب دانش‌آموزان نخبه»، تصریح کرد: بنده نمی‌گویم که ما مثل آمریکا یا استرالیا شویم، اما این کاری را که انجام می‌دهیم و آزمون ورودی برگزار می‌کنیم، از سوی بیشتر متخصصان تعلیم و تربیت زیر سؤال است و حتی در این کشورها جداسازی دانش‌آموزان از یکدیگر صورت نمی‌گیرد.