کسب رتبه اول پژوهشی سازمان نوسازی مدارس کشور در هفته پژوهش

سازمان نوسازی مدارس کشور در بیست‌وششمین جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران، فناوران و آثار پژوهشی سراسر کشور، رتبه برگزیده حوزه ستادی را به خود اختصاص داد و حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس این سازمان از وزیر آموزش و پرورش لوح تقدیر دریافت کرد.

شهریار خواجه صالحانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان، با قدردانی از تلاش‌های پژوهشگران و مدیران حوزه تحقیق و توسعه آموزشی  ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: « توجه مستمر به پژوهش در راستای فعالیت ها و ماموریت های حوزه مدرسه سازی و تجهیز فضاهای آموزشی از تاکیدات ویژه ریاست سازمان است. »

وی با اشاره به اهمیت جایگاه پژوهش در مأموریت‌های این سازمان گفت: «پژوهش در سازمان نوسازی مدارس کشور صرفاً یک شعار نیست، بلکه ابزاری راهبردی برای ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی، ایمنی مدارس، بهینه‌سازی منابع و افزایش بهره‌وری پروژه‌ها محسوب می‌شود. »

خواجه صالحانی افزود: در سال‌های اخیر، سازمان با تمرکز بر پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌هایی روش های نوین ساخت، مصالح و ابزارها، صنعتی سازی، استانداردسازی و ایمنی و مقاوم‌سازی مدارس، بهینه‌سازی تأسیسات و مصرف انرژی، عدالت آموزشی، معماری بومی و اقلیمی، تلاش کرده است نتایج پژوهش‌ها را مستقیماً در فرآیند اجرا و سیاست‌گذاری وارد کند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، با تأکید بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش در بدنه سازمان تصریح کرد: «با توجه به گستردگی مأموریت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور و نقش آن در تحقق عدالت آموزشی، پرداختن به پژوهش یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. آینده مدرسه‌سازی کشور نیازمند تصمیم‌های مبتنی بر پژوهش و تجربه علمی است و این مسیر باید با قدرت ادامه یابد.»

خواجه صالحانی کسب رتبه اول پژوهشی را نتیجه هم‌افزایی مدیران، کارشناسان و پژوهشگران سازمان دانست و  خاطرنشان کرد: «این موفقیت، مسئولیت ما را در تداوم مسیر پژوهش‌محور سنگین‌تر می‌کند جا دارد که این موفقیت را به همه همکاران پرتلاش در سراسر کشور تبریک عرض کنم. »

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان تصریح کرد: «کسب این رتبه، نشان‌دهنده جایگاه برجسته سازمان نوسازی مدارس کشور در میان دستگاه‌های تابعه وزارت آموزش و پرورش و بیانگر توجه ویژه این سازمان به نقش پژوهش در تحقق اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت و توسعه زیرساخت‌های آموزشی کشور است. »