لزوم توجه به پرورش تمام ابعاد وجودی کودکان در محتوای آموزشی پیش دبستانی

به گزارش کودک پرس ،حوریه حاجی زاده در جلسه کارگروه تولید محتوای آموزشی دوره پیش دبستانی ضمن اشاره به اهمیت این دوره از سن کودکان اظهار کرد : محتواهای آموزشی دوره پیش دبستانی باید بر پایه علمی ، کارشناسانه ، اصولی و متناسب با این دوره سنی تدوین گردد.

وی ادامه داد : برنامه های آموزشی این سنین باید به گونه ای تنظیم گردد که زمینه شکوفایی فطرت کودکان را فراهم نماید .

حاجی زاده ضمن تاکید بر آموزش های کودک محور گفت : فعالیت هایی چون بازی ، قصه ، شعر ، نمایش خلاق ، نقاشی ، کاردستی و مفاهیم خلاق از الزامات شیوه ها و روش های جدید آموزش در فرآیند یاددهی و یادگیری این دوره سنی است .

وی اضافه کرد : در تولید  محتوای آموزشی دوره پیش دبستانی توجه به وضعیت بومی و منطقه ای در آموزش و یادگیری دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان ، استفاده از ظرفیت های گروه تحلیل محتوای استان ، سرگروههای آموزشی و تجارب اساتید دانشگاه فرهنگیان را در این برنامه مورد تاکید قرار داد .