«ساماندهی مهدکودک ها» اولویت اول سازمان تعلیم و تربیت کودک باشد
به گزارش کودک پرس ،محسن حاجی میرزایی در مراسم آغاز به کار رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهارداشت: اگر جامعهای از حیث حیات معنوی و حقیقی کاستی داشته باشد، به کاستی در نظام تعلیم و تربیت قابل ارجاع است. حاجی میرزایی با بیان اینکه یک جمعیت بالای هشت میلیون نفری داریم که از […]
به گزارش کودک پرس ،محسن حاجی میرزایی در مراسم آغاز به کار رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهارداشت: اگر جامعهای از حیث حیات معنوی و حقیقی کاستی داشته باشد، به کاستی در نظام تعلیم و تربیت قابل ارجاع است. حاجی میرزایی با بیان اینکه یک جمعیت بالای هشت میلیون نفری داریم که از بدو تولد تا قبل از ورود به مدرسه باید تحت تعلیم قرار بگیرند، افزود: ۱۴ درصد از این جمعیت در مهدهای کودک حاضر میشوند که آن هم یک بازار آشفته بوده است و ۸۶ درصد هم تحت تعلیم هدفمند و هوشمند قرار نمیگرفتند. با شکل گیری این سازمان، نظام آموزش و پرورش خودش را نسبت به این دوره سنی مسئول میداند و باید خانوادهها نیز تحت آموزش و خدمات مشاورهای قرار بگیرند. وی تاکید کرد که مهدهای کودک نیز باید قاعدهمند شوند و تحت انضباط دقیقتری قرار بگیرد. این دوره آموزشی برای بچهها بسیار مهم است و امیدوارم هرچه زودتر دوره انتقال در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک انجام شود. یک کار استوار و اصولی مستلزم زمان قابل توجهی است. سازمان پژوهش باید برای تهیه محتوای آموزشی مهدها برنامهریزی لازم را داشته باشد همچنین باید برای تولید بستههای حمایتی و آموزشی به خانوادهها دست به کار شود. وزیر آموزش و پرروش با بیان اینکه باید به سرعت وضعیت مهدهای کودک سامان یابد، گفت: میخواهیم همه سرمایهمان را در این سازمان بگذاریم. مردم عزیزترین دارایی خود را به این سازمان میسپارند. این سازمان باید خودش را در عمل نشان دهد و جامعه حس کند سازمانی به وجود آمده که کمک حال تربیت خطیر کودکان است. حاجی میرزایی با اشاره به آغاز واکسیناسیون فرهنگیان از پنج شنبه هفته گذشته اظهارداشت: تمام مربیان مهدهای کودک و پیشدبستانی هم در مجموعه فرهنگیانی که باید واکسن دریافت کنند، هستند. تاکنون ۳۰ درصد جامعهای که معرفی کردهایم واکسینه شدهاند و پیشبینی میکنم طی یک هفته تا۱۰ روز آینده همه فرهنگیان واکسینه شوند. به این ترتیب میتوانیم سال تحصیلی را با اطمینان بیشتری آغاز کنیم.
ارسال دیدگاه