روزانه ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد انجام می‌شود/ اعلام زمان آموزش‌های حضوری در مدارس

محسن حاجی‌میرزایی راه‌اندازی سامانه شاد را انقلابی در حوزه آموزش دانست و گفت: در حال حاضر روزانه تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در این سامانه برقرار می‌شود و شبکه ارتباطی بسیار خوبی میان دانش‌آموزان و معلمان شکل گرفته است.

به گزارش کودک پرس ،محسن حاجی‌میرزایی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفته است، اظهار داشت: در این چالش بزرگ، تمام مسیر‌ها و فرآیند‌هایی که در سال‌های گذشته فراهم شده بود به یک‌باره تعطیل شد؛ اما مأموریت یادگیری و آموزش قابل تعطیل نبود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید تدابیر مناسب اندیشیده می‌شد؛ ابتدا به تلویزیون متوسل شدیم و انصافا همکاری خوب و جهادگونه‌ای شکل گرفت؛ اما امکان ارزیابی وجود نداشت، بنابراین به فکر ایجاد یک سامانه افتادیم.

حاجی‌میرزایی گفت: مهم‌ترین کارکرد این سامانه، ایجاد انسجام در شبکه گسیخته معلمان و دانش‌آموزان بود؛ ما تمام محتوای آموزشی در تمام پایه‌های تحصیلی را در این سامانه تولید و عرضه کردیم؛ دسترسی به آموزش باکیفیت در جغرافیای ایران توزیع شد و امکان استفاده از آموزش معکوس برای دانش‌آموزان فراهم شد.

وی اضافه کرد: در این سامانه مدیران با معلمان و معلمان با دانش‌آموزان ارتباط گرفتند و در حال حاضر روزانه تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در این سامانه برقرار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه شاد یک محیط کاملا امن است، افزود: از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون بیش از ۲۶ میلیارد پیام و ۱۰ میلیارد فایل آموزشی مبادله شده و تنها در یکی از شهر‌های استان آذربایجان‌شرقی، ۲۰ هزار محتوای آموزشی تولید شده است.

حاجی‌میرزایی در عین حال گفت: معتقدیم که آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد و هر زمان که نگرانی‌ها برطرف شود، آموزش حضوری را از سر می‌گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به کیفیت نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری در حوزه یادگیری را یکی از معیار‌های حکمرانی شایسته دانست و گفت: یادگیری، عنصر اصلی شکل‌گیری فرهنگ و تمدن است و همه تحولات پایدار اجتماعی، مرهون جریان آموزش و یادگیری است.

حاجی‌میرزایی با تأکید بر رسالت خطیر شورای آموزش و پرورش در ارتقای جریان تعلیم و تربیت، بیان داشت: برای دست‌یابی به پیشرفت پایدار باید آموزش و پرورش را در کانون توجه قرار داده و همه اجزای تفکیک شده توسعه و پیشرفت را حول محور یادگیری جمع کنیم.

وی تأکید کرد: کاری که در شورای آموزش و پرورش استان باید انجام شود، فراتر از همکاری و در واقع هم‌راستایی است و باید باور داشته باشیم که همه ما یک مأموریت مشترک داریم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به شاخص‌های ارزیابی عملکرد استان در حوزه آموزش و پرورش، خواستار تلاش بیشتر برای رفع نقاط ضعف استان شد.

وی، نسبت تعداد دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آذربایجان‌شرقی را در مقایسه با متوسط کشوری، نسبتاً خوب توصیف کرد و یادآور شد: برای رسیدن به هدف‌گذاری ۵۰ درصدی در این حوزه نیازمند کار بیشتر و حمایت شورای آموزش و پرورش هستیم.

حاجی‌میرزایی همچنین از مشارکت خیران استان در امر مدرسه‌سازی به‌ویژه در شهرستان ملکان قدردانی کرد و گفت: طرح آجر به آجر برای سهیم شدن آحاد جامعه در این امر مهم اجرا می‌شود.