‌درآمد‌ حاصل از اجرای مواد ‌قانون ‌شوراهای آموزش‌و‌پرورش ‌در سال ۱۴۰۲ ‌‌حدود ۱۴ همت بوده است

احمد محمودزاده در این مراسم گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۲ شوراهای آموزش و پرورش ارائه و اظهار کرد: امروز گرد هم آمدیم تا نقش بی‌بدیل شوراهای آموزش و پرورش در هدایت، راهبری، سیاست‌گذاری و نظارت بر فرآیند‌های آموزش و تربیتی را مرور کنیم و با بهره‌مندی از خرد جمعی و انسجام مدیریتی بستر رشد و تعالی نسل آینده را فراهم سازیم.

وی افزود: تأکید و مشارکت کم‌نظیر رئیس‌جمهور و دغدغه‌مندی دولت وفاق ملی نسبت به برنامه‌ها و رویدادهای آموزش و پرورش که همت و رفع مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت را با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد عدالت آموزشی و تربیتی و اصلاح الگوهای روش آموزش دارد.

‌محمودزاده با اشاره به عملکرد شوراهای آموزش و پرورش‌ تصریح کرد: میزان تشکیل جلسات شوراهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۲۱۵ جلسه و در سال ۱۴۰۲، ۲۷۸ جلسه بوده که در قانون بر برگزاری یک جلسه به‌ازای هر ماه تأکید شده است.

‌رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی‌ خاطرنشان کرد: کمترین میزان برگزاری جلسه برای استان زنجان و بیشترین جلسه برای استان‌های یزد و سمنان بوده است.

‌وی تصریح کرد: تعداد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲‌، یک هزار و ۶۴۹ مصوبه اجرا شده‌؛ که ۵۱۱ مصوبه آموزشی، ۷۳۹ مصوبه پشتیبانی و عمرانی و نوسازی، ۴۴۸ مصوبه پرورشی و تربیت‌بدنی، ۴۵ مصوبه پژوهشی و ۱۸۱ مصوبه سایر موارد بوده است.

‌محمود‌زاده با بیان این‌که شوراهای آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه‌ای است، گفت: تحلیل درآمدهای حاصل از اجرای مواد مالی قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ درآمدها نزدیک به ۱۴ همت بوده است.

‌وی ادامه داد: سال گذشته دو اصلاحیه در آئین‌نامه داشتیم که مربوط به آئین‌نامه‌های اجرای قانون و آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ است که به امید خدا اثرات آن را در سال‌های آینده به‌ویژه در حوزه مالی آموزش و پرورش خواهیم دید.

‌رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی‌ با اشاره به شاخص‌های ارزیابی از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش، اذعان کرد: سال‌ گذشته در مجموع ۵۲ شاخص ارزیابی به استان‌ها ابلاغ شده است که ۱۰۰۰ امتیاز را شامل می‌شد و ارزیابی‌ها در دو بخش؛ دریافت مستندات از ادارات کل آموزش و پرورش و با تأیید شورای معاونان و مدیرکل و بررسی میدانی ارزیابان ستادی انجام پذیرفت.

‌وی ادامه داد: در مجموع براساس شاخص‌های ارزیابی‌های انجام گرفته؛ استان‌های کرمانشاه، هرمزگان و شهر تهران به عنوان استان برتر و استان‌های قزوین و سمنان دارای مصوبات کاربردی و ابتکاری و استان آذربایجان غربی نیز به عنوان برتر در مناطق آزاد، امروز تقدیر خواهند شد.

‌محمودزاده در پایان تأکید کرد: از حمایت‌های رئیس‌جمهور محترم و وزیر محترم آموزش و پرورش قدردانی و تشکر می‌کنم چرا که این توجه خاص، امید‌بخش تقویت زیرساخت‌های و ایجاد هماهنگی‌ها و هم‌افزایی در نهاد تعلیم و تربیت خواهد بود تا گام‌های موثری برای تحقق عدالت آموزشی برداریم‌.

موفقیت پایدار در هر حوزه‌ای در گرو رسیدگی به آموزش و پرورش است

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: ورود کم‌نظیر رییس‌جمهور در حوزه مسایل آموزش و پرورش نوید این را می‌دهد که انشالله آموزش و پرورش و مدرسه‌ها در اولویت دولت چهاردهم است. عزم ملی برای حل مشکلات آموزش و پرورش در دولت و در وزیر آموزش و پرورش وجود دارد.

سلمان محمدی گفت: موفقیت پایدار در هر حوزه‌ای در گرو رسیدگی به آموزش و پرورش است.

وی افزود: دولت چهاردهم می‌تواند یکبار برای همیشه گزاره معیشت معلمان را پایان دهد.

محمدی اضافه کرد: افزایش سهم آموزش و پرورش در اعتبارات تملک دارایی استان‌ها و قرار گرفتن ساخت مدرسه در اولویت انبوه‌سازان دو خواسته مدیران کل از دولت است و امیدواریم با آن‌ها موافقت شود