توسعه‌یافتگی جوامع با دسترسی عادلانه به آموزش با کیفیت برای همه اقشار

سالار قاسمی در بخش پایانی گردهمایی رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با اشاره به برنامه ملی نماد گفت: در حال بازمهندسی این برنامه برای آموزش و پرورش استثنایی هستیم و با توجه به‌ این که آسیب‌های اجتماعی و روانی در آموزش‌وپرورش استثنایی اهمیت دارد، برنامه نماد ویژه آموزش‌ و پرورش استثنایی طراحی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ماده ۹۲ برنامه هفتم توسعه گفت: در این ماده آمده است که دستگاه‌های مختلف می‌توانند امکانات خود را در اختیار آموزش و پرورش با اولویت مناطق و مدارس محروم قرار دهند و از رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی می‌خواهم که از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون وزیر با بیان اینکه نماز الفبای تعلیم و تربیت است گفت: الگوهای موفق نماز در آموزش و پرورش استثنایی را به دانش‌آموزان عادی معرفی کنید و این مهم نقش مؤثری در توسعه فرهنگ نماز دارد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خواستار ارتباط رؤسای استان‌ها با نمایندگان مجلس شد و گفت: از نمایندگان استان خود بخواهید از مدارس استثنایی بازدید داشته باشند.

معاون سازمان در ادامه به فصلنامه پژوهشی آموزش‌وپرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: از معلمان استان خود بخواهید در زمینه پژوهشی فعال باشند و مقالات خود را به این نشریه ارسال کنند.

قاسمی با بیان اینکه در زمینه برنامه درسی و نیروی انسانی به دنبال تحول هستیم، گفت: برای آموزگارانی که چه از طریق ماده ۲۸ و چه از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند حتما جلسات توجیهی برگزار شود.

وی گفت: بحث سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در استان‌ها به جد پیگیری شود و در سال جاری با سازمان تعلیم و تربیت کودک هماهنگی انجام دادیم که سن سنجش از چهارسالگی آغاز شود.