توانمندیهای بنیاد بینالمللی امام رضا(ع) در زمینه تولید محتوا برای کودکان اعلام شد
به گزارش کودک پرس، اکبر شیخ در دیدار با علیرضا حاجیانزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، اظهار داشت: کار بزرگی در حوزه ترویج فرهنگ رضوی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال انجام است. ما هم اعتقاد داریم اگر قرار است کار بنیادین، طولانیمدت و اثرگذار در این حوزه صورت پذیرد، با برنامههای مرتبط در حوزه کودک و نوجوان میتوان به این هدف دست یافت.
مدیرعامل بنیاد بینالمللی امام رضا(ع) با بیان اینکه بهترین دوران برای فراگیری معارف رضوی توسط کودکان و نوجوانان همین دوره است، تاکید کرد: رویکرد بنیاد بعد از جشنواره پانزدهم امام رضا(ع) با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کودک و نوجوان و آموزش و پرورش است که برای آینده مرز و بوم افرادی با فرهنگ و نگاه رضوی تربیت کرده باشیم.
شیخ با اشاره به افزایش تعداد برگزاری جشنها در دهه کرامت، گفت: در دهه کرامت جشنهای مرتبط با این مناسبت افزایش پیدا میکند که البته باید پیامهای محتوایی به دنبال داشته باشد نه تبلیغاتی. به خاطر محدودیتهای مالی، باید کار عمیق محتوایی در خصوص کودک و نوجوان انجام داد.
وی در ادامه با اشاره به تولید محتوا با تولید اسباب بازی برای کودکان، تاکید کرد: در حوزه فرهنگ و تربیت رضوی میتوان با همفکری و همافزایی در زمینه تولید محتوا از طریق تولید اسباببازی برای کودکان اقدام کرد که بنیاد در این زمینه اعلام آمادگی میکند.
مدیرعامل بنیاد بینالمللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، گفت: این بنیاد از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درخواست دارد تا در زمینه تولید محتوا همکاری داشته باشیم. بنیاد این امکان را دارد که آثار را به زبانهای انگلیسی، عربی و اردو ترجمه کرده تا در سطح جهانی هم منتشر و تبلیغ شود.
وی درباره تاثیرگذاری کانون پرورش فکری بر روی خانوادهها، تاکید کرد: کانون پرورش فکری از جمله مراکزی است که به شدت روی کودکان، نوجوانان و خانوادههایشان تاثیر میگذارد، حتی خانوادهها به همراه فرزندانشان به کانون میروند و در برخی موارد با کانون همکاری هم میکنند.
به گفته شیخ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راهگشای مناسبی برای عملیاتی ساختن اهداف بنیاد است و در تولید محتوا به خصوص در زمینه ادبیات کودک و نوجوان میتواند موثر عمل کند.
ارسال دیدگاه