به گزارش کودک پرس مجید قدمی در پاسخ به برخی انتقادات مطرح پیرامون کاهش استفاده از زبان اشاره و کاهش درک دانش آموزان ناشنوا از دروس اظهار کرد: این نگاه غلط است. معتقد هستم بهترین روش آموزشی به ناشنوایان روش ترکیبی است.
به گزارش کودک پرس مجید قدمی در پاسخ به برخی انتقادات مطرح پیرامون کاهش استفاده از زبان اشاره و کاهش درک دانش آموزان ناشنوا از دروس اظهار کرد: این نگاه غلط است. معتقد هستم بهترین روش آموزشی به ناشنوایان روش ترکیبی است.
قدمی با بیان اینکه روش لبخوانی نیز برای ناشنوایان مورد استفاده قرار می گیرد گفت: در لبخوانی فرد باید تشخیص بدهد که طرف مقابل چه می گوید. مخالفان لبخوانی معتقدند که در لبخوانی حروف حلقی دیده نمی شود و به همین خاطر به کودک ظلم می شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در مقابل موافقان لبخوانی بر ضرورت آمادگی کودکان برای حضور در جامعه تاکید می کنند اظهار کرد: کودک می خواهد در آینده در جامعه حضور پیدا کند و لبخوانی باعث آماده شدن وی برای زندگی می شود.
قدمی با بیان اینکه لبخوانی یک روش حیاتی برای کودک است و با روش لبخوانی در روش آموزش تلفیقی است که فرد می تواند در مدارس عادی حضور یابد گفت: نمی توانیم کودک ناشنوا را به مدرسه عادی ببریم و به همه همکلاسی هایش بگوییم زبان اشاره یاد بگیرند ولی فرد ناشنوا باید هر دو روش اشاره و لبخوانی را بلد باشد تا منظورش را منتقل کند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: روش تلفیقی باعث رشد اجتماعی کودک شده و ذخایر واژگانی وی را غنی می کند.
ارسال دیدگاه