سید مصطفی آذرکیش در گفتوگو با پانا درباره برنامههای معاونت متوسطه برای تقویت و ارتقای کیفیت مدارس شبانهروزی اظهار کرد: «یکی از نمونههای روشن تحقق عدالت آموزشی و افزایش دسترسی دانشآموزان در مناطق محروم، توسعه مدارس شبانهروزی است. در دولت چهاردهم، دغدغههایی که پیشتر در زمینه تأمین سرانه دانشآموزی وجود داشت، بهصورت ویژه برطرف شده و وزیر آموزشوپرورش با اهتمام جدی، موضوع تکمیل و بهروزرسانی سرانه مدارس شبانهروزی را در اولویت قرار دادهاند.»
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش افزود: «برنامههایی متنوع برای تقویت بنیه علمی دانشآموزان مدارس شبانهروزی اجرا شده است. از جمله این برنامهها، میتوان به پویش جهادی «البرز» اشاره کرد که با هدف بهرهمندی دانشآموزان این مدارس از معلمان توانمند و مجرب، همسطح با بهترین مدارس کشور، در حال اجراست. بخشنامههای مربوط به این پویش نیز طی دو سال اخیر به مدارس ابلاغ شده و نتایج مثبتی به همراه داشته است.»
وی افزود: «در حوزه تأمین منابع مالی نیز امسال همانند سال گذشته، سرانه مدارس شبانهروزی بهموقع و کامل پرداخت شده و تا پایان آذرماه به حساب واحدهای آموزشی واریز ارسال شده است. در کنار این اقدامات، طرحهای مهارتمحور و کارآفرینانه نظیر طرح خوداتکایی در مدارس شبانهروزی در حال اجراست؛ طرحی نیز با هدف افزایش مهارتآموزی و تقویت روحیه کارآفرینی میان دانشآموزان این مدارس طراحی شده است.»
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش گفت: «در بُعد فرهنگی و تربیتی نیز، برنامههایی نظیر اردوهای آموزشی و فعالیتهای فرهنگی و پرورشی با اولویت برای دانشآموزان مدارس شبانهروزی در دستور کار قرار دارد. از سوی دیگر، برای معلمان و مدیران این مدارس نیز دورههای توانمندسازی تخصصی و مهارتی برگزار میشود تا کیفیت آموزشی و مدیریتی در این مدارس به شکل مستمر ارتقا یابد. بخش مهم دیگری از فعالیتها به مدارس شبانهروزی عشایری اختصاص دارد. در این حوزه نیز طی ماههای اخیر، بهویژه در استان خراسان رضوی و شهر مشهد، برنامههای متنوع آموزشی و فرهنگی اجرا شده که نشاندهنده تداوم و پویایی این مسیر در تحقق عدالت آموزشی است.»

ارسال دیدگاه