بازسازی تمام کلاسهای خشتوگلی تا مهر ۹۸/ مدارس کوچک و کمجمعیت جمعآوری میشود
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از وجود ۹۸۰ کلاس خشتی و گلی در سطح کشور خبر داد و گفت: تلاش میکنیم تا مهرماه آینده همه این مدارس بازسازی شوند.
به گزارش کودک پرس ، مهراله رخشانیمهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ حدود ۷۷۰ میلیارد اعتبار عمرانی داریم که با توجه به وضعیت فضاهای آموزشی جوابگو نیست لذا در هزینه کردن این اعتبار، طرحهای نیمهتمام استانی در اولویت قرار دادند.
وی افزود: هیچ ردیفی اعتباری برای احداث باشگاه رفاهی فرهنگی و همچنین ادارات آموزش و پرورش وجود ندارد، لذا مدیران کل نباید ساخت چنین فضاهایی را از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انتظار داشته باشند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود مدارس، مخالف احداث ساختمان ویژه ادارات آموزش و پرورش هستیم.
وی ادامه داد: جمعآوری مدارس خشتی و گلی در دستور کار ماست، این نوع مدارس در برخی استانها مانند سیستان و بلوچستان وجود دارد و در برخی استانها نیز مدارس سنگی وجود دارد که بازسازی این مدارس هنوز در دستور کار این سازمان نیست.
رخشانی مهر از وجود ۹۸۰ کلاس خشتی و گلی در سطح کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا مهرماه آینده همه آنها را بازسازی کنیم.
وی گفت: در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی، مدارس کوچک و کمجمعیت را تا پایان سال تحصیلی جمعآوری خواهیم کرد لذا باید در این زمینه فرهنگسازی شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: منابع ما محدود است و نمیتوانیم همه مدارس را تخریب و بازسازی کنیم و در برخی مناطق، مدارس دارای عمر کمتر از ۲۰سال بهخوبی نگهداری نشده است و متقاضی تخریب و بازسازی هستند.
رخشانی مهر گفت: نباید بهعنوان مدرسه اعتبار هزینه کرد و سپس تغییر کاربری داد و بهعنوان مجتمعی دیگر از آن استفاده کرد.
وی ۳۰ درصد مدارس را فرسوده اعلام و عنوان کرد: علیرغم این موضوع برخی دنبال تغییر کاربری مدارس نوساز به فضایی غیر از مدرسه هستند که البته ما با این موضوع مخالف هستیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اضافه کرد: مسؤولیت تجهیز مدارس فرسوده بر عهده سازمان نوسازی نیست و این سازمان بر نگهداری مدارس نوساز تأکید میکند.
منبع: فارس
ارسال دیدگاه