مصداق واقعی کیفیت و عدالت آموزشی و تربیتی را باید در مدارس استثنایی جستوجو کرد
– معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش استثنایی در حاشیه بیستوششمین دوره مانور زلزله و ایمنی که در مدرسه استثنایی سروش برگزار شد، بر اهمیت آموزش و آمادگی دانشآموزان استثنایی در مواقع بحران تأکید کرد.
سالار قاسمی در حاشیه مراسم مانور زلزله در مدرسه سروش که با حضور مسئولان برگزار شد، در گفتوگو با پانا درباره این مانور گفت: «این مانور که بیستوششمین دوره مانور زلزله و ایمنی است، هر سال بهطور نمادین در یک مدرسه برگزار میشود. این برنامه با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و اداره استثنایی این شهر اجرا میشود. امسال، این مانور به نمایندگی از تمام مدارس در مدرسه استثنایی سروش برگزار شد.»
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور افزود: «اقدامات لازم برای این مانور از قبل انجام شده بود. آموزشهای لازم از طریق پژوهشگاه زلزلهشناسی و ایمنی توسط دوستان ما در اینجا فراهم و به دانشآموزان و همکاران ما آموزش داده شد. کارگاههای مختلفی برگزار شده و تمامی کارهایی که باید انجام میشد، بهخوبی انجام شده است.»
وی همچنین گفت: «در سازمان دانشآموزی، اقدامات لازم با همکاری دانشآموزان و همکاران انجام شده است. امروز، ما شاهد نتایج این اقدامات هستیم و دانشآموزان میتوانند آنچه را که یاد گرفتهاند، در مواقع بحران و زلزله به نمایش بگذارند.»
قاسمی افزود: «این موضوع که امسال مانور زلزله با رویکرد مدارس استثنایی برگزار شده را به فال نیک میگیریم، زیرا ما همیشه بر این باوریم که مصداق واقعی کیفیت و عدالت آموزشی و تربیتی را باید در مدارس استثنایی جستوجو کرد. آموزش دانشآموزان استثنایی برای ما اولویت دارد، چرا که این دانشآموزان با محدودیتهای بیشتری مواجه هستند.»
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «دانشآموزان عادی بهراحتی میتوانند در مواقع بحران و زلزله خود را نجات دهند. اما دانشآموزان با نیازهای ویژه، به آموزش بیشتری نیاز دارند. بنابراین، انتخاب مدرسه استثنایی برای ارائه آموزش باکیفیتتر به این دانشآموزان، فلسفهای است که در پس این مانور قرار دارد.»
ارسال دیدگاه