گزارش سازمان ملل از محرومیت تحصیلی کودکان لیبیایی

به گزارش کودک پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه از طرابلس، این دفتر اعلام کرد: اطلاعاتی که به تازگی از سوی وزارت آموزش لیبی منتشر شده است، تصویر هشدار دهنده ای از وضعیت آموزش در این کشور را ترسیم می کند.
در این گزارش آمده است: در مجموع 558 مدرسه در مناطق مختلف لیبی در زمره مدارس بدون کارایی طبقه بندی شده اند که این مساله بر وضعیت آموزش تقریبا 279هزار کودک تاثیر گذاشته است.
براساس گزارش یاد شده، این مدارس به دلیل خسارات جزئی یا کلی حاصل از جنگ و درگیری در لیبی بسته شده اند.
در برخی از شهرهای لیبی از جمله شهر بنغازی، تعدادی از مدارس به پناهگاهی برای افراد بی خانمان تبدیل شده است که این مساله، کودکان را از حضور در مدارس محروم می کند.
شهر بنغازی واقع در شرق لیبی به مدت بیش از دو سال دستخوش جنگ و درگیری بین نیروهای وفادار به پارلمان به رسمیت شناخته شده لیبی در سطح بین المللی و گروه های مسلح شامل گروه تروریستی داعش است.
خشونت و درگیری در لیبی باعث شده اکثر مدارس شهر بنغازی در نیمه سال 2014 تعطیل شوند و تنها حدود یک سوم از این مدارس دسامبر همان سال بازگشایی شدند.
در گزارش دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل آمده است که شهر ساحلی سرت در غرب لیبی بیش از سه چهارم از جمعیت کلی اش را پس از اشغال این شهر از سوی داعش از دست داده است. همچنین از زمان حمله نیروهای وفادار به دولت وفاق ملی لیبی به شهر سرت در ماه آوریل و می برای بازپس گیری آن، 35 هزار نفر از این شهر گریخته اند.
براساس این گزارش، شرایط بهداشتی و آب در شهر سرت رو به وخامت است و بیمارستان های این شهر با کمبود تخت و تجهیزات پزشکی مواجه هستند.
شبه نظامیان رقیب در لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011، برای تصاحب قدرت می جنگند.
دولت وفاق ملی لیبی که در نتیجه توافقی در زمینه تقسیم قدرت تشکیل شد، تلاش می کند در میان هرج و مرج و ناآرامی در این کشور، قدرت خود را به کرسی نشاند.
انتهای پیام /*