به گزارش کودک پرس ، معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۶۲ هزار و ۷۵۱ تماس با سامانه ۱۲۳ طی ۸ ماه گذشته برقرارشده است، گفت: بیشترین تماسها با این سامانه در خصوص کودکآزاری و پسازآن اختلافات خانوادگی حاد بوده است. مهری سادات موسوی، گفت: ۱۷۷ هزار و ۶۴۹ خدمات سیار ارائهشده است و ۹۶ هزار و ۷۷۷ مأموریت نیز در خصوص مداخله در بحران بوده است. در حال حاضر ۳۱ خانه امن داریم که ۱۰ خانه دولتی هستند و مابقی آنها غیردولتی هستند وی درباره جذب نیرو در اورژانس اجتماعی گفت: در سال گذشته آزمونی در اورژانس اجتماعی برگزار شد، اما این آزمون باعث نشد که ما بتوانیم کمبود نیروهای اورژانس اجتماعی را جبران کنیم به این دلیل که فشار کاری در اورژانس اجتماعی بالاست و چون هنوز تشکیلات اورژانس مصوب نشده است و نمیتوانیم نیروهای اورژانس را تبدیل وضعیت کنیم به همین دلیل خروجی هم داریم و این باعث میشود علیرغم اقداماتی که انجام میشود بهسرعت نتوانیم این کمبود را جبران کنیم. معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره یکی شدن خطوط تلفن اضطراری ۱۱۵، ۱۲۵، ۱۲۳ و ۱۱۰ گفت: این اقدام در شهر تهران پیشنهادشده است جلساتی در همین خصوص در سازمان مدیریت بحران برگزارشده، اما هنوز عملیاتی نشده است و زیرساختهای آن باید آماده شود تا این اقدام امکانپذیر شود.
ارسال دیدگاه