کوتاهی وزارت آموزش و پروش انگلیس در معضل روزافزون آزار جنسی در مدارس ابتدایی

به گزارش کودک پرس ، یک معلم انگلیسی که خواست نامش فاش نشود، گفت میزان سواستفاده و آزار جنسی از سوی همسالان در مدارس انگلیس بسیار بالا و در عین حال رو به رشد است.

این معلم انگلیسی با ابراز نگرانی به عنوان یک معلم و نیز یک مادر در مورد آزار جنسی در مدارس ابتدایی انگلیس گفت: میزان آزار و سواستفاده جنسی در مدارس ابتدایی انگلیس بسیار بالاست و این میزان روند صعودی نیز دارد.

گزارشی که اخیرا توسط کمیته زنان دولت انگلیس منتشر شد، پرده از میزان و تاثیر آزار و اذیت و خشونت جنسی در مدارس پرده برداشت.

براساس آمار‌های پلیس انگلیس و ولز، هر روز یک کودک در مدرسه مورد تجاوز قرار می‌گیرد و در هر روز سال تحصیلی سه مورد خشونت جنسی به پلیس گزارش می‌شود.

یکی از معلمان انگلیسی گفت: من هرگز فکر نمی‌کردم این بخشی از نقش من به عنوان یک معلم باشد و به عنوان یک، ولی دانش آموز. من از این که فرزندم در مدرسه که باید محیطی امن باشد، در معرض خطر قرار بگیرد بسیار نگرانم. در مدرسه من در لندن، ما اغلب مجبور شدیم گروه‌های پیام رسان واتس اپ را تعطیل کنیم تا از انتشار تصاویر جلوگیری کنیم.

 

دولت انگلیس به کوتاهی در گردآوری اطلاعات در مورد آمار دقیق تجاوز‌های جنسی در مدارس در انگلیس متهم شده است، اما علیرغم فقدان اطلاعات در مورد خشونت یا تجاوز جنسی، مجلس قادر به تعیین مقیاس مشکل از طریق پژوهش، نظرسنجی‌ها و پرسشنامه‌ها است.

تحقیق انجام شده توسط انجمن سلامت عمومی شورای شهر بریستول تایید می‌کند که آزار و اذیت و خشونت جنسی و “مسأله‌ای گسترده، روزمره و رایج است. ”

مدارک ارائه شده شورای شهر بریستول به مجلس حاکی از آمار هشدار دهنده‌ای است. این گزارش فاش کرد ۲۹ درصد بچه‌هایی که خود یا دوستانشان تجربه مستقیم آزار و اذیت و خشونت جنسی داشته اند، پیشتر تهدید به مورد تجاوز قرار گرفتن شده اند.

شورای شهر بریستول گفت که رسانه ها، به ویژه بازی‌های رایانه‌ای خشونت آمیز، موسیقی و پورنوگرافی به عنوان مظاهر جدی و افراطی جنسیتی زن و مرد به کودکان ایده‌های جنسیتی، آزار و اذیت جنسی و بدرفتاری جنسی را را ارائه می‌دهند.

معلمی که شواهد را به مجلس ارائه داد، گفت شاهد گریه و التماس دختران زیادی در دفتر کار خود بوده که تصاویر برهنه شان منتشر شده است. مدارکی نیز دال بر خشونت و آزار و اذیت جنسی در زمین بازی مدارس در ساعات غذاخوری به مجلس ارائه شد.

 

یک مسئول اوقات فراغت گفت: در زمین بازی همواره ادبیات جنسی مشخصی از سوی پسر‌های ۷ یا ۸ ساله می‌شنوم. من شاهد رفتار خشن پسر‌ها با دختران هستم و به نظر می‌رسد دختر‌ها از بودن در موقعیت اجتناب می‌کنند.

دو مادر که اخیرا مشکلات خود را در این زمینه منتشر کردند، ناامیدی خود را نسبت به عدم اقدام دولت در مقابله با خشونت جنسی در مدارس به اشتراک گذاشتند.

مقاله‌ فوق که بدون نام نویسنده منتشر شده، بر این باور است که آزار جنسی در مدارس انگلستان به “اپیدمی” تبدیل شده است.

این دو مادر که تجربیات مشابهی دارند در مقاله مذکور نوشته اند: ما دو مادر هستیم. هر یک از ما یک دختر داریم که توسط همکلاسی مدرسه اش مورد تجاوز قرار گرفته است. یکی از آن‌ها در سال دوم مدرسه ابتدایی مورد تجاوز قرار گرفت: یعنی ۶ یا ۷ سالگی. دختران ما تنها نیستند؛ سو استفاده جنسی فراگیر در مدارس و زمین‌های بازی ما وجود دارد. وزارت آموزش و پرورش (DfE) از این ارقام اطلاع دارد. اما مبارزه با خشونت جنسی در مدارس ابتدایی را در اولویت‌های خود قرار نمی‌دهد. آن‌ها به وضوح تاثیرات ویرانگر تجاوز به یک کودک را درک نمی‌کنند؛ ما درک می‌کنیم، چون با آن زندگی می‌کنیم.

 

این مادران وزارت آموزش و پرورش را به نادیده گرفتن مشکل و عدم اولویت دادن به مراقبت از کودکان متهم کردند.

 

 

 

 

منبع: میزان