پیگیری اختصاص سهمیه معلم بومی ویژه مدارس عشایری و روستایی از طریق مجلس

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تهیه نامه با همکاری سازمان امور عشایر برای فراکسیون عشایر مجلس خبر داد و گفت: پیگیر اختصاص سهمیه معلم بومی ویژه مدارس عشایری و روستایی از طریق فراکسیون عشایر مجلس هستیم.

به گزارش کودک پرس ، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به سؤال مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «تبعیض بین دانش‌آموزان دارای معلم مجرب و سربازمعلم» اظهار کرد: ما هم امیدواریم این موضوع به گوش مسؤولان امور اداری و استخدامی برسد و به ما مجوز کافی بدهند که بتوانیم برای روستاها و مناطق عشایری از معلمان بومی استفاده کنیم.

وی از تهیه نامه با همراهی رئیس سازمان امور عشایری برای ارسال به فراکسیون عشایر مجلس خبر داد و گفت: اگر سهمیه اختصاصی برای امور مدارس عشایر و روستایی داشته باشیم، می‌توانیم از جوانان دارای قابلیت و ماندگاری در این مناطق برای تدریس دانش‌آموزان استفاده کنیم.

حکیم‌زاده تصریح کرد: در کمیته تدوین شاخص‌های توسعه روستایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم این موضوع را به عنوان درخواست وزارت آموزش و پرورش مطرح کردم که تنها ایجاد کلاس به معنای عدالت آموزشی نیست بلکه حضور معلم باکیفیت نیز مدنظر است تا یادگیری که در دانش‌آموز روستایی و عشایری اتفاق می‌افتد مانند دانش‌آموز شهری باشد و اگر این را در نظر نگیریم، نمی‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که عدالت را رعایت می‌کنیم.

 

وی افزود: این موضوع را از نظر اداری پیگیری می‌کنیم اما در عین حال، ما برای معلمانی که در مدارس روستایی و عشایری هستند، بحث راهبران آموزشی داریم که پُست آنها در سازمان امور اداری و استخدامی مصوب شد؛ بهترین نیروها را به عنوان راهبر آموزشی داریم که معلمان مناطق عشایری و روستایی را تحت پوشش آموزش‌های خود قرار می‌دهند.

 

 

 

 

منبع: فارس