به گزارش خبرگزاری کودک پرس، استان تهران، در هفته پژوهش برنامهای با حضور ۷ عضو نونهال (۴ دختر و ۳ پسر) در مرکز ۶ کانون برگزار شد. این برنامه با هدف آشنایی کودکان با پدیدههای طبیعی و علمی، به بررسی چگونگی پیدایش شب و روز اختصاص داشت.
در این پژوهش، کودکان با روش توصیفی و علمی، مفهوم چرخش زمین به دور خورشید و حرکت ماه به دور زمین را تجربه کردند. در بخش عملی، چراغ قوه به عنوان نماد خورشید ثابت نگه داشته شد و کودکان با همکاری یکدیگر نقش زمین و ماه را ایفا کردند تا به صورت ملموس، تغییر شب و روز و شکلگیری هفته، ماه و سال را درک کنند.
این برنامه بخشی از فعالیتهای هفته پژوهش بود که با هدف تقویت روحیه علمی و ایجاد علاقه به کشف و یادگیری در میان نونهالان برگزار شد.

ارسال دیدگاه