«نماد» بزرگترین کار منسجم و سازمان‌یافته در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ‌در کشور است

‌حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌حسین پورثانی‌ در جلسه حضوری با مدیرکل و شورای معاونان اداره کل و نواحی شهر شیراز و برخط با شورای معاونان ادارات آموزش و پرورش سراسر استان گفت: در تعلیم و تربیت کنونی بسیاری از محتواهای آموزشی را از جاهای مختلف گرفتیم و آن را ترکیب کردیم و تحت عنوان محتوای درسی ارائه کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: سند تحول بنیادین با هدف پرکردن خلا نبود نظریه حاکم بر تعلیم و تربیت کشور و رسیدن به حیات طیبه تالیف شد.

وی در ادامه افزود: در مبانی نظری سند تحول بنیادین  کلمه ای به عنوان آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود بلکه فقط از واژه تربیت استفاده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: تربیت فرآیندی است از حرکت از وضعیت نامطلوب موجود به سمت وضعیت مطلوبی که موجود نیست.

وی نتیجه‌گرایی و کمی‌گرایی را از مهمترین چالش‌های حوزه پرورشی بر‌شمرد و گفت: علیرغم تغییرات مکرر نیازهای دانش‌آموز و وجود سلایق نو، ساختار پرورشی همچنان ثابت است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر روسای آموزش و پرورش و معاونان پرورشی اسیر روزمرگی شوند کارهای تربیتی قطعا با چالش رو به رو می‌شود.

پورثانی گفت: آسیب‌های حوزه دانش‌آموزی اولویت اول آموزش و پرورش است بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۹ «قانون نماد» بایددر اولویت کاری مدیران قرار گیرد.

وی افزود: در سطح وزارتخانه روزانه همه فعالیت‌های طرح نماد رصد و هفته‌ای یک روز در حضور وزیر گزارش ارائه می‌شود لذا در استان نیز باید هفته‌ای یک جلسه با حضور استاندار و در شهرستان با حضور فرماندار فعالیت‌های نماد گزارش شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگ‌ترین کار منسجم و سازمان‌یافته در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در کشور «طرح نماد» است.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه، فارس  سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است  و همچنین وجود آرامگاه بزرگان ادبیات ایران در شیراز و تخت جمشید و سایر آثار باستانی و شرایط مطلوب اقلیمی، این استان می‌تواند مرکز ثقل استان‌های جنوبی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: با ایجاد اردوگاه ملی و تبدیل فارس به قطب جنوب کشور، دانش‌آموزان استان‌های جنوبی از ظرفیت‌های عظیم این استان بهره‌مند شوند.

پورثانی در پایان گفت: از نگاه ما استان فارس یک استان نیست بلکه یک پیشران جغرافیایی و یک قطب ادبی برای کشور است و ضروری است برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی شود.