ناشران برای جذب مخاطب از دنبال کردن موضوعات تکراری بپرهیزند

به گزارش کودک پرس ،برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع بررسی راه‌های ساماندهی و مدیریت بازار تولید و عرضه کتاب کودک در ارتباط تلفنی با برزو سریزدی نویسنده و عضو ناشران فرهنگی کتاب کودک و نوجوان از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

سریزدی در این برنامه گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه نشر این است که ناشران به سراغ محتواهای تکراری می‌روند درحالیکه باید محتواهای جدیدی را دنبال کنند.تعداد کتاب فروشی‌های ثابت در حوزه کودک و نوجوان در سراسر کشور و حتی پایتخت بسیار کم است و همین عامل موجب شده که در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب مردم استقبال خیلی خوبی از کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان داشته باشند.

وی افزود: البته باغ کتاب در تهران تشکیل شده اما پاسخگو نیست باید به گونه ای کار شود تا جوانان و نوجوانان دسترسی محلی به کتاب داشته باشند.

این نویسنده همچنین با اشاره به روش‌های آسان و ارزان قیمت برای ترویج و تبلیغ کتاب در حوزه کودک و نوجوان گفت: اگر شهرداری و شورای شهر امکانات بسیار خوبی که برای افزایش تعداد سالن‌های سینما فراهم کردند برای تبلیغ و ترویج کتاب نیز ایجاد کنند کتابفروشان انگیزه پیدا خواهند کرد و در این صورت می توان کتاب را در دسترس مردم قرار داد و بعد از آن به ترویج و تبلیغ پرداخت.