به گزارش کودک پرس ، حیدرعلی عابدی نماینده مجلس اظهارنظری مبنی بر اینکه غفلت از مساله سلامت اجتماعی، حلقه مفقوده جامعه ما بود گفت: تعریف و تعیین شاخصهای سلامت اجتماعی از نظرمتخصصان فعال در سازمان بهداشت جهانی دارای چهار بعد روحی، جسمی، اجتماعی و معنوی است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما وقتی در حال گسترش مراکز درمانی هستیم بیشتر به ابعاد جسمی و روحی توجه میکنیم و در حوزه معنویات نیز این بعد را به خوبی مورد توجه قرار میدهیم اما بعد اجتماعی این مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته که ریشه آن نیز به روش غیراستاندارد متداول در مراکز آموزشی برمیگردد.
وی با یادآوری اینکه بیتوجهی به سلامت اجتماعی ناهنجاریهای بسیاری را در سطح جامعه ایجاد کرده است خاطرنشان کرد: بیتردید بهترین جا در جهت فرهنگسازی برای تحقق شیوه صحیح سلامت اجتماعی خانواده و مراکز آموزشی تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش است که باید به این مهم توجه ویژهای کرده تاجاییکه لازم است برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه برنامهریزی دقیقی صورت بگیرد.
عابدی از تصمیم وزیر آموزش و پرورش در جهت حذف آزمونهای مراکز آموزشی کشور به عنوان اقدامی در جهت تامین سلامت اجتماعی یاد کرد و افزود: برگزاری آزمونهای متعدد تحت عنوان سمپاد و تیزهوشان یا تعیین تکالیف سخت و طاقتفرسا برای دانش آموزان به ویژه در ایامی که همه در تعطیلات به سر میبرند، خود عاملی در جهت قطع رابطه آنها با فضای اجتماعی بوده که در نهایت به سلامت اجتماعی این افراد لطمه جدی وارد میسازد.
این نماینده مردم درمجلس دهم، تاکید کرد: محدود کردن دانشآموزان به فعالیتهای بیحد و مرز برای کسب علم که در پی آن از دید و بازدید آنها با دیگران به ویژه افراد باتجربه ممانعت به عمل میآید از دیگر عواملی است که سلامت اجتماعی جامعه را به خطر میاندازد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: البته تامین سلامت اجتماعی نمیتواند تنها در حیطه اختیارات یک سازمان یا وزارتخانه خاص قرار بگیرد، بلکه در این مورد به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کاهش آسیبهای اجتماعی باید تماموزارتخانهها و نهادها همکاری کرده و سهم خود را در تحقق این مهم ادا کنند.
ارسال دیدگاه