به گزارش کودک پرس ، نتایج مطالعات جدید حاکی از آن است که مشارکت والدین در آموزش کودک تأثیر بیشتری روی عملکرد درسی کودک دارد. زمانی که والدین در روند آموزش کودکان شرکت دارند، کودکان عملکرد درسی بهتری از خود نشان میدهند.
براساس مطالعات قبلی، درآمد والدین، سطح سواد و موقعیت اجتماعی اقتصادی آنها بر موفقیت کودک تأثیر میگذارد. دانشآموزان از خانوادههایی با موقعیت اجتماعی اقتصادی بهتر معمولاً عملکرد درسی بهتری دارند و نتیجه بهتری در کالج نیز میگیرند.
احتمال کمتری وجود دارد که دانشآموزان از خانوادههای کمدرآمد آموزشی برابر با همکلاسیهای ثروتمند خود دریافت کنند. شانس ادامه تحصیل در مقاطع عالی برای این دانشآموزان کمتر است که درنهایت باعث میشود مهارت کمتری در حوزه تخصصی خود داشته باشند. هر جا نابرابری باشد چرخه نادرستی ایجاد میشود.
حال نتایج مطالعه جدید نشان میدهد که دانشآموزی از خانواده کمدرآمد میتواند آموزش بهتری دریافت کند و آینده روشنی داشته باشد. البته این امر به میزان مشارکت والدین در روند تحصیلی و آموزشی کودک بستگی دارد. هرچقدر که والدین فعالتر باشند، عملکرد درسی دانشآموز بهتر خواهد بود.
براساس این مطالعه، میزان علاقه خانواده به روند تحصیلی کودک به وی کمک میکند تا از پس نابرابریهای آموزشی بربیاید. صرفنظر از موقعیت اجتماعی اقتصادی خانواده، مشارکت والدین در آموزش کودک باعث موفقیت وی در مدرسه میشود.
منبع: آنا
ارسال دیدگاه