به گزارش کودک پرس ، کمیل خجسته در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره ملی پروژههای دانشآموزی موسسه تبیان گفت: «در دورهای که اینترنت وارد ایران شد تبیان نقش برجستهای را ایفا کرد و در کنار دهه شصتیها نقش همراهی داشت. ما اکنون در عصر اینترنت هستیم و تکنولوژی با زندگی همراه شده است.»
خجسته ادامه داد: «تلاش داریم در تبیان جدید نقش تبیان در دهه ۸۰ را برای سال ۱۴۰۰ ایفا کنیم تا برای دهه هشتادیها نیز حس همراهی دهه شصتیها ایجاد شود.»
مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان افزود: «مهمترین اقدام ما در تبیان این است که افراد اهل تولید و کار در تبیان محل کسب و کار را تجربه کنند. جشنواره دانشآموزی یکی از مهمترین پلاتفرمهایی است که چهاردهمین جشنواره را برگزار میکنیم.»
خجسته تبیان را جز ۵ جشنواره مطرح در محیط دانشآموزی دانست و گفت: «تلاش میکنیم این جشنواره به پلاتفرم ارتباط مستمر و جاری تبدیل شود که رویدادها کنار آن هستند این جشنواره به ما کمک میکند با مخاطب نوجوان ارتباط دائم پیدا کنیم.»
او ادامه داد: «پروژههای دانشآموزی برای سال ۹۸ و نیمه اول ۹۹ مهمترین پروژه نواجوانانه سازمان تبلیغات است که رابطه مستمر را با مخاطب نوجوان ایجاد میکند.»
مهارت تشخیص اخبار جعلی را بهعنوان مسابقه امسال خواهیم داشت
حسین حقپناه دبیر چهاردهمین دوره جشنواره و مدیر مرکز کودک و نوجوان ترنج موسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره ملی پروژههای دانشآموزی موسسه تبیان گفت: «امسال رویدادی را کلید میزنیم که مهمترین پروژه نوجوانانه سازمان تبلیغات است جشنواره پروژههای دانشآموزی تبیان تلاش میکند نوجوانان از دانشی که میآموزند در جهت حل مسایل خود، خانواده و دنیا استفاده کنند.»
او شعار امسال این جشنواره را مسالهات را حل کن اعلام و به محورهای اصلی این جشنواره اشاره کرد و گفت: «سابقه این جشنواره از سال ۸۳ بوده است. ۷ هزار دانشآموز در قالب هزار و ۷۴۰ گروه دانشآموزی در اخرین دوره این جشنواره شرکت کردند و تمام فرایندهای جشنواره در فضای مجازی شکل میگیرد.»
حقپناه گفت: «اگر دانشآموزی مربی خوبی برای حل مسایل ندارد تبیان با ارتباط مجازی با آنان ارتباط میگیرد و به آنان کمک میکند.»
دبیر این جشنواره گفت: «این جشنواره مبتنی بر هدایت در دو بخش رویش و مسابقات چالشی برگزار میشود در بخش رویش از موسسه برهان کمک میگیریم که این بخش الگوی مساله درون زا است دانشآموزان در گروههای یک تا ۶ نفره مسالهها را شناسایی میکنند و به کمک مربیان مجازی ابعاد و علل مساله پیدا میشود و ایدهپردازی میکنند.»
او به بندهایی از سند تحول بنیادین اشاره و عنوان کرد: «سند تحول بنیادین بندهای متعددی دارد که ما مبتنیبر آنان فرایند حل مساله را پیش میبریم. بخش مسابقات چالشی امسال یک فرایند است و دانشآموزان درگیر چالشهایی مبتنیبر مسایل میشوند.»
حقپناه افزود: «در جشنواره امسال رشتههای رباتیک، شیمی، زیست فناوری، پل کامپوزیت، هوافضا، انرژیهای تجدیدپذیر، طراحی صنعتی و سازه را خواهیم داشت و با توجه به ماموریت موسسه تبیان بر مهارتهای رسانهای تمرکز میکنیم.»
دبیر این جشنواره گفت: «مهارت تشخیص اخبار جعلی را بهعنوان مسابقه امسال خواهیم داشت. در بخش مسابقات برنامهنویسی نیز مسابقاتی را برگزار میکنیم تا به سمت حل مسایل واقعی پیش رویم.»
او ادامه داد: «امسال این جشنواره نقطه آغاز به سمت فرایندهاست باشگاه نواوری دانشآموزی نیز امسال در ۳ رکن اصلی عضو میپذیرد و این جشنواره پل ورود به این باشگاه خواهد بود.»
حقپناه گفت: «امسال جایزه اصلی این دانشآموزان مسالهای است که حل کردند و به کمک حامیان و سرمایهگذاران دانشآموزان وارد باشگاه شده و در تابستان ۹۹ مسایل را بررسی میکنند.»
او افزود: «لایه اول در این باشگاه دانشآموز، لایه دوم معلمان و لایه سوم مدارس هستند. ثبت نام اولیه این جشنواره از فردا در سامانه project14.tebyan.net شروع میشود و دانشآموزان در بخش رویش و مسابقات چالشی شرکت میکنند. رویداد مقدماتی این جشنواره ۲۸ آذر است که کارگاههای حل مساله در بخش رویش و مسابقات مقدمات چالش برگزار میشود.»
دبیر این جشنواره گفت: «در بخش رویش یک شبکه اجتماعی مساله محور داریم و دانشآموزان در رویداد مقدماتی مسایل خود را حل میکنند رویداد نهایی جشنواره نیز در ۲۷ و ۲۸ فروردین ۹۹ برگزار میشود.»
حقپناه شمارههای ارتباطی با دبیرخانه جشنواره را ۸۱۲۰۲۳۱۱، ۸۲۲۰۲۴۲۸ و ۸۱۲۰۲۱۰۵ اعلام کرد و اکانت شبکههای اجتماعی جشنواره را tebyan student دانست.
او در پاسخ به سوال پانا مبنیبر پیشبینی دبیرخانه جشنواره برای تعداد دانشآموزان شرکتکننده گفت: «امسال بر توسعه کیفی جشنواره برای حل مساله تمرکز کردیم، براورد داریم امسال با حضور بخشهای مختلف مانند مدارس صدرا، قوه قضاییه و آموزش و پرورش حداقل ۱۰ هزار دانشآموز در جشنواره ۱۴ شرکت کنند.»
منبع: پانا
ارسال دیدگاه