مدرسه تلویزیونی از اول مهر آغاز به کار می کند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، درآئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران تاکید کرد: در دوران کرونا، نخستین دستگاهی که به کمک آموزش و پرورش آمد، صداوسیمای جمهوری اسلامی بود که تمام قد به میدان آمد و با راه اندازی مدرسه تلویزیونی، در عرصه آموزش آرامش ایجاد کرد.

به گزارش کودک پرس ،سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» گفت: در دوران کرونا، نخستین دستگاهی که به کمک آموزش و پرورش آمد، صداوسیمای جمهوری اسلامی بود که تمام قد به میدان آمد و با راه اندازی مدرسه تلویزیونی، در عرصه آموزش آرامش ایجاد کرد.

علیرضا کاظمی در این آئین که عصر گذشته سی ام شهریور در تالار فرهنگ تهران برگزار شد،  با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، گفت : حدود دو سال است که شرایط سختی را پشت سر می گذاریم و در این مسیر، همکاران خوبی را از دست دادیم و جای بسیاری از معلمان و مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت در کلاس های درس خالی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در رویکردهای نوین آموزشی، «آموزش های تلویزیونی» و «آموزش های مجازی» جزیی از ارکان نظام تعلیم و تربیت خواهد بود و ما از تجربه حاصل شده در آموزش مجازی نهایت بهره مندی را خواهیم برد و در آینده هم برنامه ریزی متفاوتی در عرصه آموزش انجام خواهد گرفت.

وی کار معلمان تلویزیونی را فوق العاده توصیف و تصریح کرد: همکاران ما به پهنای کشور یک کارگاه بزرگ آموزشی را خلق کردند و یک فرصت بزرگ آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار دادند.

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی هم در آئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران تاکید کرد: «مدرسه تلویزیونی ایران» یک منبع یادگیری با کیفیت و قابل دسترسی به محتوای آموزشی استاندارد است و به نمایندگی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش ازهمه عوامل و دست اندرکاران «مدرسه تلویزیونی ایران» تشکر می کنم.

معاون آموزش ابتدایی افزود: تلویزیون در دوران کرونا فرصتی را فراهم کرد تا آموزش های مجازی به نحو شایسته ای ارائه و ماندگار شود و دسترسی همه دانش آموزان به آموزش های با کیفیت، ارتقای آموزش ها و بهره مندی دانش آموزان از معلمان باتجربه و دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به آموزش های با کیفیت از اهداف مدرسه تلویزیونی ایران است.

معاون آموزش ابتدایی، مدرسه تلویزیونی را یک منبع یادگیری با کیفیت برشمرد و افزود: آشنایی با برنامه های درسی از دیگر مزایای مدرسه تلویزیونی است، همچنین  این مدرسه، فرصت بیشتری را برای برخورداری دانش آموزان، از آموزش های با کیفیت و استاندارد سازی تدریس دروس مختلف ایجاد و شرایطی را فراهم می کند تا دانش آموزان در مناطق محروم از تدریس با کیفیت برخوردار شوند.

وی گفت: اگر در دوران کرونا، مدرسه تلویزیونی راه اندازی نمی شد، خیلی از مشکلات آموزشی وجود داشت و دانش آموزان فرصت یافتند تا از طریق قاب تلویزیون از تدریس های با کیفیت، آزمایش های علمی و…، بهره مند شوند.

حکیم زاده از وجود ۳۸ عنوان درسی در دوره ابتدایی خبر داد و اظهار کرد : دوره های مهارتی و توانمندسازی نیز از جمله موضوعات برنامه مدرسه تلویزیونی بود، در شبکه قرآن  نیز، بیش از  ۲هزار و  ۶۰۰برنامه پخش شد.

وی ادامه داد: در برنامه های تلویزیونی مدرسه ایران، هر چند ما تنها چهره ارائه دهندگان آموزش ها را مشاهده می کنیم اما واقعیت این است که عواملی در نقش پشتیبانی عمل می کنند و عده ای نیز پشت دو ربین ها قرار دارند و بی وقفه تلاش می کنند.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: در مدرسه تلویزیونی همزمان با مدرسه آموزش هایی را برای دانش آموزانی که نیازمند تلاش بیشتر بودند، ارائه شده است.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم در آئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران  از پخش برنامه های آموزشی در قالب 94 ماده درسی در «مدرسه تلویزیونی ایران» طی این مدت خبر داد.

کمرئی گفت: تنوع در تعداد عناوین درسی مقطع متوسطه، نیازمند برنامه ریزی دقیق بود که موفق شدیم در همان آغاز کار مدرسه تلویزیونی تعداد برنامه ها را تا 22 برنامه افزایش دهیم و تقریبا تمام دروس نظری پوشش داده شد و صداوسیما با آموزش و پرورش به زبان مشترک رسیدند تا 94 ماده درسی پوشش داده شود. در شاخه متوسطه اول و فنی و حرفه ای هم هزار و 455 جلسه مهارتی برگزار شد.

کمرئی بیان کرد: ما در تمام مدت کرونا و شرایط سخت از معلمان مطالبه داشتیم و آن ها به صورت خودجوش آموزش را ادامه دادند اکنون نیز برای سال آینده برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم و به امید خدا از 3 مهر در یک همکاری مؤثر نهادها، شاهد یک هم افزایی خواهیم بود.