مخاطبان امروز کودک دنبال برنامه‌های جذاب و تحرک‌آور هستند

به گزارش کودک پرس ، علی فروتن درباره وضعیت تلویزیون اظهار کرد: تلویزیون در سال‌های اخیر به دلیل ریزش مخاطب و رفتن مخاطبان به سمت فضاهای مختلف و ماهواره احساس خطر کرد؛ البته رسانه‌های خارجی وقتی دیدند که مخاطب، تلویزیون ایران را پس می‌زند، از این قضیه استفاده بهینه کردند و به تولید برنامه‌های بی‌محتوا پرداختند که هیچ محتوایی برای مخاطب ایران ندارد و فقط تایم آن‌ها را پر می‌کند. اما خوشبختانه با یک نگاه و رویکرد جدید تلویزیون در حال ریکاوری کردن خود است و به تولید برنامه‌هایی می‌پردازد که مخاطب را برگرداند و اعتمادسازی کند.

او ادامه داد: امیدوارم که اعتمادسازی تلویزیون ادامه داشته و به شکلی باشد که مخاطبی که از تلویزیون قهر کرده، برگردد و بداند که امن‌ترین جا، تلویزیون مملکت خودش است و این تلویزیون نمی‌خواهد که به او دروغ بگوید حداقل در برنامه‌های کودک.

این بازیگر درباره‌ی حمایت از برنامه‌سازان تلویزیون گفت: امیدوارم فضا و امنیتی برای مخاطب ایجاد شود و از تمام افرادی که برنامه تولید می‌کنند از طریق تلویزیون و وزرات‌خانه‌های مختلف از طریق اسپانسر شدن و به صورت مالی حمایت شود. به خصوص این روزها که وضع مالی در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر ضعیف شده و اولین جایی که ضربه می‌خورد فرهنگ و هنر است که هیچ پشتوانه‌ای ندارد.

این بازیگر برنامه‌های کودک خاطرنشان کرد: من باید به عنوان بازیگر ایفای نقش کنم به دلیل اینکه حقوق بگیر جایی نیستم؛ به همین دلیل بچه‌های هنری جلوی دوربین و به ویژه پشت دوربین باید دلگرم بشوند. اگر این نوع حمایت‌ها اتفاق بیفتد قاعدتا تلویزیون رشد می‌کند و به اوج قبلی خود می‌رسد.

فروتن با پیشنهادی درباره تولید برنامه‌های کودک تلویزیون اظهار کرد: اثر باید مخاطب روز خود را بشناسد و نباید مانند ۱۵ یا ۲۰ سال پیش بچه‌ها را نصیحت کند. بچه‌های امروزی بزن و بکوب و فعالیت را دوست دارند و می‌خواهند که آن را در برنامه‌های تلویزیون ببینند. بنابراین به افزایش جذابیت بصری نیاز دارند. بچه‌های امروز در اینترنت و فضای مجازی اتفاقات اکشن را می‌بینند و تلویزیون ما هم باید به این سمت حرکت کند؛ البته نه با آن قدرت اما تلویزیون می‌تواند کمک کند که فضا تلطیف شود و بچه‌ها به این فضا برگردند و از برنامه‌هایی که برایشان تولید می‌شود لذت ببرند.