ضوابط جدید آگهی های بازرگانی در شبکههای پویا، نهال، امید و دیگر برنامههای کودک
روز پنجشنبه، یک بخشنامه امیدبخش در فضای مجازی دست به دست میشد: ضوابط جدید آگهی های بازرگانی در شبکههای پویا، نهال، امید و دیگر برنامههای کودک.
به گزارش کودک پرس ، پاسخ مثبت ادارهکل بازرگانی صدا و سیما به دغدغه خانوادههاگروه فرهنگی: «محمد سرشار» رییس شبکه کودک در اینستاگرام خود نوشت: روز پنجشنبه، یک بخشنامه امیدبخش در فضای مجازی دست به دست میشد: ضوابط جدید آگهی های بازرگانی در شبکههای پویا، نهال، امید و دیگر برنامههای کودک.
در این بخشنامه، مدیرکل بازرگانی صدا و سیما به کانونها و شرکتهای تبلیغاتی دستور داده برای حفاظت از کودکان دربرابر آسیبهای اجتماعی، با دقت نظر کافی رفتارهای آموزنده را تبلیغ کنند. از اول اردیبهشت هم، این بخشنامه اجرایی خواهد شد.
این بخشنامه گامی رو به جلو و پیشرفتی مهم در ساماندهی آگهی های بازرگانی تلویزیونی برای کوچکسالان است.
در این مسیر چهار ساله برای اصلاحات اساسی در تبلیغات تجاری تلویزیونی برای کودکان، یک موفقیت بزرگ شکل گرفته و این حقیر به عنوان مدیر شبکه کودک، وظیفه دارم از چند گروه تشکر ویژه کنم:
یکم از همه خانوادهها و مخصوصا مادران دغدغهمندی که برای حفاظت از فرزندانشان و حمایت از رویکرد تربیتی شبکه کودک، ساکت ننشستند؛ با روابط عمومی صدا و سیما (۱۶۲) تماس گرفتند؛ در فضای مجازی دغدغههایشان را نوشتند و در صفحات صاحبان آگهی و مدیران مربوط نظر دادند؛ بسیار ممنونم.
دوم قدردان کارشناسان و اصحاب رسانه _ به طور خاص خبرگزاری فارس و روزنامه جامجم _ که به موقع وارد عمل شدند و به شکل علمی، زبان گویا خانوادههای نگران گردیدند؛ هستم.
سوم از ادارهکل بازرگانی صدا و سیما تشکر میکنم که صدای اعتراض شبکه کودک، خانوادهها و کارشناسان را شنید و تصمیم گرفت رویه غلط گذشته را اصلاح کند.
میدانم تا رسیدن به وضعیت مطلوب آگهیهای بازرگانی برای کوچکسالان، فاصله بسیار است. اما اگر این همبستگی میان خانوادهها، اصحاب رسانه و شبکه کودک برای اصلاح وضع موجود ادامه داشته باشد؛ انشاءالله در آینده موفقیتهای بزرگتری را جشن خواهیم گرفت.
منبع: بولتن نیوز
ارسال دیدگاه