به گزارش کودک پرس، مرضیه فرشاد با اشاره به اهمیت نقش آموزش در مهدهای کودک اظهار داشت: بر اساس پژوهشهای انجام شده در دنیا، کودکانی که آموزشهای زیر 7 سال را میگذرانند، نسبت به کودکانی که این آموزشها را ندیدهاند؛ مستقلتر و منظمتر عمل میکنند و از ثبات عاطفی بیشتر و اضطراب کمتری برخوردارند.
وی افزود: در این کودکان، روحیه مشارکت و فعالیتهای گروهی و اجتماعی تقویت شده و کودکان، دارای ارتباطات قویتری هستند.
معاون حوزه اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: سرمایهگذاری صحیح در آموزش کودکان زیر 7 سال و انتخاب برنامه آموزشی با کیفیت بالا، نه تنها، سبب افزایش آمادگی و اشتیاق کودکان برای ورود به مدرسه و اجتماع میشود بلکه به صورت خاص، تأثیر بسیار مثبتی نیز بر کودکان خانوادههای متوسط کم درآمد و یا کودکانی که والدین آنها، تحصیلات مناسب و بالایی ندارند، خواهد داشت.
وی درباره انتشار و چاپ کتابهای آموزشی برای این مقطع سنی، خاطرنشان کرد: از یک دیدگاه میتوان مجموعه کتابهایی که هر سال چاپ و منتشر میشوند را کتاب آموزشی نامید، زیرا هر کتابی پیامی برای آموزش دارد، اما به طور خاص کتابهای آموزشی با هدف استفاده در آموزشهای رسمی و غیررسمی به رشته تحریر درمیآیند.
فرشاد با تاکید بر اینکه کودکان امروز، آیندهسازان فردای کشور هستند، افزود: کودکان، در این مقطع سنی، بیش از هر زمان دیگر آماده پذیرش آداب و رفتارهای مطلوب هستند و در این سن فطرت توحیدی در آستانه شکوفایی قرار میگیرد تا شخصیت آنها شکل بگیرد.
وی در ادامه، از افزایش تعداد کتابهای آموزشی مهدهای کودک، نسبت به گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر این افزایش، محتوای آموزههای دینی در این کتابها نیز از غنای بیشتری برخوردار شده است.
معاون حوزه اجتماعی ادارهکل بهزیستی استان اصفهان استفاده محتوای برنامههای آموزشی مقطع سنی زیر 7 سال را با رویکرد الهی، با اهمیت برشمرد و اظهار داشت: با وجود این محتوا، رابطه کودک را متناسب با درک و ظرفیت این سن، میتوان در 4 حوزه ارتباط با خود، خدا، جامعه و نظام آفرینش تعریف کرد.
وی با بیان اینکه، سالهای ابتدایی زندگی کودک زیربنای تکوین شخصیت است، گفت: اگر تعلیم و تربیت کودک در دوران سیادت، مبتنی بر فطرت الهی به خوبی انجام گیرد در آینده سرشت حقیقت جویی، فضیلت خواهی، عبودیت در کودک بروز میکند. از این رو برنامه و فعالیتهای این دوره با رویکرد شکوفایی فطرت الهی طراحی و تدوین میگردد.
فرشاد پرورش مهارتهای جسمی حرکتی، پرورش روحیه و رفتار عاطفی، پرورش مهارتهای ذهنی، صفات اخلاقی و رفتارهای اجتماعی مبتنی بر ارزشهای اسلامی، انس با قرآن و علاقهمندی به آن، پرورش ذات هنری و هویت ملی پرورش مهارتهای زبان فارسی، ارتقای سطح بهداشت و ایمنی و آشنایی با محیط زیست و آشتی با طبیعت را از جمله اهداف این فعالیتها عنوان کرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس محتوای آموزش؛ با موضوعاتی مثل قصّه، شعر و سرود، بازی، نقاشی، کاردستی، نمایش خلاق، انس با قرآن، فعالیتهای علمی، بسته آموزشی، زبان آموزی، مرجع نظری و دانش افزایی مربیان و تماشای فیلم و آشنایی با نحوه استفاده از فنآوریهای جدید به اجرا درمیآید.
معاون حوزه اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان از رشد 15 درصدی شهریه مهدهای کودک در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: شهریه مهدهای کودک در دو گروه اصفهان و سایر شهرستانها و در بخش تمام وقت و نیمه وقت؛ در 3 گروه سنی شیرخوار، نوپا و نوباوه، به دلیل متفاوت بودن در ارائه خدمات و امکانات و بهرهگیری از نیروی انسانی کارآمد و با تحصیلات مربوط، درجه بندی و ستاره دار شده است.
وی با بیان اینکه، میزان تعرفه با توجه به امکانات و قابلیتهای هر مهد در شهرستان اعلام شده است، گفت: شهریه مهدهای کودک یک ستاره، 10 درصد، 2 ستاره 20 درصد و 3 ستاره 30 درصد بیشتر از شهریه ثابت در نظر گرفته شده است.
فرشاد خاطرنشان کرد: شهریه مذکور، بدون احتساب هزینه تغذیه(صبحانه و ناهار) اعلام شده و در صورتیکه مهدکودک، اقدام به ارائه تغذیه کند، حداکثر هزینه ماهیانه آنها 700 هزار ریال است.
منبع: تسنیم
ارسال دیدگاه