سهم هنگفت درآمد رسانه‌های اجتماعی از کاربران کودک در امریکا

تنظیم‌گری و شفافیت بیشتر از سوی شرکت‌های فناوری می‌تواند به کاهش آسیب‌های سلامت روانی جوانان و اقدامات بالقوه مضر تبلیغاتی که کودکان و نوجوانان را هدف قرار می‌دهد

به گزارش کودک پرس ، مطالعه محققان دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد، شرکت‌های فناوری مالک رسانه‌های اجتماعی در سالی که گذشت، مجموعأ بیش از ۱۱میلیارد دلار از تبلیغات برای خردسالان در ایالات متحده به دست آوردند. محققان، این یافته‌ها را مؤید نیاز به تنظیم‌گری دولتی رسانه‌های اجتماعی دانستند. آن‌ها می‌گویند، شرکت‌هایی که از کاربران کودک پلتفرم‌هایشان کسب درآمد می‌کنند، نتوانسته‌اند به شکلی رضایت‌بخش خودتنظیم‌گری کنند.
این محققان خاطرنشان می‌کنند، تنظیم‌گری و شفافیت بیشتر از سوی شرکت‌های فناوری می‌تواند به کاهش آسیب‌های سلامت روانی جوانان و اقدامات بالقوه مضر تبلیغاتی که کودکان و نوجوانان را هدف قرار می‌دهد، کمک کند. پژوهش هاروارد نشان می‌دهد در سال میلادی گذشته، یوتیوب بیشترین درآمد تبلیغاتی را از کاربران زیر ۱۲ سال به دست آورده است و اینستاگرام و فیس‌بوک رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند. در همین حال، اینستاگرام بیشترین درآمد تبلیغاتی را از کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله کسب کرده و پس از آن تیک‌تاک و یوتیوب قرار گرفته‌اند.