نشست تخصصی سیر تحول راهنمایی و مشاوره حرفهای در مدارس کشور با همکاری گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، مدیر گروه روانشناسی، دیگر استادان، دانشجویان رشته مشاوره مدرسه همچنین تعدادی از مشاوران مدارس برگزار شد.
سمیه سادات ابراهیمی در این نشست با بیان اینکه مشاوره حرفهای در مدرسه ۴ نقش مشاوره، مشورت، هماهنگی، همکاری را برعهده دارد گفت: تربیت مشاوران حرفهای برای ادامه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانشآموزان براساس برنامهها و فعالیتهای حوزه مشاوره در مدارس کشور، یکی از محورهای اصلی فعالیتها، محسوب میشود که باید مورد توجه باشد.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی با بیان اینکه یک مشاور اثربخش باید راهبر تحول در آن مدرسه باشد، ادامه داد: تعامل بین حوزه مشاوره وزارت آموزش و پرورش و دانشگاههای کشور یکی از ظرفیتهای مهم برای ارتقای جایگاه حرفهای و تخصصی مشاوره مدرسه، همچنین ارتقای دانش و مهارتهای مشاوران مدارس است.
وی به سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این سند نقش مهمی در کارآمدی حرفهای مشاوران مدارس دارد و با اجراییشدن آن میتوان بسیاری از چالشهای حوزه مشاوره، همچنین ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانشآموزان را رفع کرد.
ابراهیمی گفت: استفاده از ظرفیت گروه علمی مشاوره مدرسه دانشگاه علامه طباطبایی در راستای ارتقای دانش حرفهای و تخصصی مشاوران مدارس و مراکز مشاوره، همچنین خدمات روانشناختی دانشآموزان، گام مهمی در ارتقای حوزه مشاوره مدرسه خواهد بود و این تعامل و همافزایی بین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه میتواند فاصله موجود بین فارغالتحصیلان رشته مشاوره با کار حرفهای به عنوان مشاور در مدرسه را کم کند و اثربخشی فعالیتها و برنامههای حوزه مشاوره را افزایش دهد.
ارسال دیدگاه