دوره آمادگی کوتاهمدت تابستانی ویژه نوآموزان دوزبانه، محروم و کودکانی که در سال تحصیلی گذشته موفق به شرکت در دوره پیشدبستانی نشدهاند، از ابتدای تابستان سال جاری آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.
یوسف قاسمی، معاون تربیت کودک و توانمندسازی خانواده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ضمن اعلام این خبر، هدف از اجرای این برنامه را تحقق عدالت آموزشی، ارتقای مهارتهای زبانآموزی و آمادهسازی روانی، اجتماعی و شناختی کودکان برای ورود به پایه اول دبستان عنوان کرد و افزود: این دوره با تمرکز بر پوشش کودکان مناطق دوزبانه و محروم کشور طراحی شده و نقش مؤثری در ارتقای شاخصهای آموزشی ایفا میکند.
وی افزود: مدت زمان اجرای این دوره ۸۸ ساعت آموزشی تعیین شده و زمانبندی آن به صورت منعطف، متناسب با ظرفیت مراکز مجری و شرایط مناطق، برنامهریزی شده است. همچنین سرفصلهای آموزشی این طرح شامل مهارتهای زبانی، ارتباطی، شناختی و حرکتی بوده و کلاسها با ظرفیت حداکثر ۲۰ نوآموز برگزار میشود که در صورت نیاز تا ۲۴ نفر قابل افزایش است.
قاسمی با اشاره به بهرهگیری از مربیان مجرب کودکستانها و آموزگاران رسمی آموزشوپرورش در این دوره، تأکید کرد: این افراد پیش از آغاز کلاسها، آموزشهای تخصصی مربوطه را از طریق سامانه ویژه دریافت کردهاند.
معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اعلام حمایت هدفمند دولت از توسعۀ عدالت آموزشی، اظهار کرد: میزان مشارکت مالی دولت متناسب با ضریب محرومیت مناطق تعیین شده است؛ بهگونهای که در مناطق عشایری و با ضریب محرومیت ۹، کودکان بهصورت رایگان در دوره شرکت میکنند.
وی در ادامه از اجرای نظارت چندسطحی بر کیفیت و روند برگزاری دوره خبر داد و اضافه کرد: مراکز مجری موظفاند ضمن ثبتنام نوآموزان، گزارش عملکرد خود را تا پایان شهریورماه براساس فرمت تعیین شده به سازمان ارائه داده و پس از پایان دوره، گواهی رسمی برای نوآموزان صادر شود.
قاسمی در پایان اجرای این دوره را گامی مؤثر در مسیر تقویت عدالت آموزشی، افزایش کیفیت یادگیری و همافزایی میان نهادهای اجرایی دانست و از مشارکت تمامی دستگاههای ذیربط در تحقق این مأموریت ملی قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه