سمیه سادات ابراهیمی گفت: تحلیل ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان پایه نهم در سالهای اخیر نشان میدهد که تعداد قابل توجهی از دانشآموزان دارای ویژگیهای واقعگرایی، هنری و جستوجوگری هستند. تناسب ویژگیهای درونی و شخصیتی و حوزههای علاقهمندی با مسیر زندگی تحصیلی شغلی آینده مهمترین اصل هدایت تحصیلی است و دانشآموزان برای انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی باید به آن توجه کنند.
وی ادامه داد: در اجرای فرایند هدایت تحصیلی در سالهای گذشته، یکی از مهمترین موضوعاتی که مطرح میشد، ظرفیت محدود شاخه فنیوحرفهای بود. فراهمکردن شرایط برای ادامه تحصیل دانشآموزان علاقهمند و مستعد در شاخه فنیوحرفهای در این سالها در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار داشته است که خوشبختانه با دستور مقام عالی وزارت و همکاری دفتر آموزشهای فنیوحرفهای و کاردانش این مهم برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ محقق شد.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی ادامه داد: آگاهی دانشآموزان و همچنین والدین آنان از رشتههای موجود در شاخه فنیوحرفهای و کاردانش و بازار کار آینده مرتبط با آنها لازمه انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی است. در این خصوص مشاوران مدارس، محتواهای بارگذاری شده در سامانه هدایت تحصیلی و همچنین کانال مشاوره مدرسه پایه نهم با آدرس (@moshavere_madrese_۸)، میتوانند به دانشآموزان کمک کنند.
ابراهیمی در پایان افزود: نمونبرگ هدایت تحصیلی دانشآموزان ان شاء الله در دهه سوم تیرماه صادر خواهد شد و دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سامانه هدایت تحصیلی در پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش نسبت به دریافت آن اقدام کرده و جهت دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره تحصیلی به مشاوران مدارس مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه