حلقه گمشده میان کتابخانهها و مدارس را پیدا کردهایم
مدیرکل کتابخانههای عمومی استان کرمان گفت: نشستهای کتابخوان مدرسهای حلقه گمشده پیوند میان کتابخانهها و مدارس است که میتواند در رشد و بالندگی اعضای کودک و نوجوان موثر باشد.
به گزارش کودک پرس ، محمدجواد حسین زاده، در این خصوص اظهار داشت: نشست های کتاب خوان با هدف ترویج مطالعه و کتابخوانی، به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده و معرفی کتابهای مفید و کاربردی در کتابخانه های سراسر استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی کرمان میزبان برگزاری 528 نشست کتاب خوان و معرفی بیش از 2959عنوان کتاب در این نشست ها شدند.
حسین زاده تصریح کرد: در سلسله نشست های این طرح، کتابداران کتابخانههای عمومی، نویسندگان، فرهیختگان، فعالان رسانه، اعضای کتابخانههای عمومی و همه علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی و به ویژه اعضای کودک و نوجوان مشارکت داشتند.
مدیرکل کتابخانههای عمومی استان کرمان با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات نشست کتاب خوان موجب ترویج فرهنگ مطالعه می شود، گفت: از این تعداد نشست برگزار شده،404 نشست کتاب خوان کتابخانه ای، 120 نشست کتاب خوان مدرسه ای، 4 نشست کتاب خوان تخصصی و ویژه بوده است که در مجموع 2959 نفر در نشست های کتاب خوان ، کتابهای خوانده شده خود را معرفی کردند که 595 نفر دانش آموزان بودند.
حسین زاده با اشاره به اهمیت پیوند بین مدارس و کتابخانه ها عنوان کرد: نشست های کتاب خوان مدرسه ای حلقه گمشده پیوند میان کتابخانه ها و مدارس است که می تواند در رشد و بالندگی اعضای کودک و نوجوان موثر باشد.
وی در ادامه افزود: در نشست های کتابخوان مدرسه ای 120 تعداد کتاب معرفی شده است و دانش آموز و اولیای مدرسه در این نشست ها مشارکت فعال داشته اند.
لازم به ذکر است نشست های تخصصی دفاع مقدس، به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ نشست تخصصی نیروی انتظامی، به مناسبت هفته نیروی انتظامی؛ نشست تخصصی مادران و …. برگزار شده است.
منبع: برنا
ارسال دیدگاه