به گزارش خبرنگار کودک پرس بررسی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نشان میدهد برای دستیابی به آموزش ابتدایی و متوسطه همگانی جهانی باید 69 میلیون معلم جدید آموزش ببینند. همچنین در این میان آفریقای سیاه و جنوب آسیا بیشترین تاثیر را از کمبود جهانی معلم متحمل میشوند.
در بررسی یونسکو آمده است: جامعه بینالمللی برای تحقق اهداف آموزش همگانی ذکر شده در برنامه توسعه پایدار به 24 میلیون و 400 هزار معلم در مقطع ابتدایی و 44 میلیون و 400 هزار معلم در مقطع متوسطه نیاز دارد.
همچنین طبق بررسی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد حدود 263 میلیون کودک در سراسر جهان از تحصیل محروم هستند و تنها 14 درصد افراد جوان در کشورهای فقیر این امکان را دارند تا تحصیلات خود را به اتمام برسانند.
منطقه آفریقای سیاه بالاترین رشد جمعیت در کودکان سنین مدرسه را دارد این درحالیست که بیش از 70 درصد کشورهای این منطقه در مدارس ابتدایی با کمبود معلم روبرو هستند. کشورهای جنوب آسیا به لحاظ کمبود نیروی معلم در رتبه دوم قرار دارند به گونهای که تا سال 2030 به 15 میلیون نیروی معلم جدید نیاز است.
«جاستین فورسیت» معاون مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز اظهار داشتهاست: تربیت معلمانی که آموزشهای صحیح و کافی دیدهاند در روند تحصیل کودکان کلیدی است، بدون وجود این دسته از معلمان کودکان در مدارس تحت آموزش قرار میگیرند اما مهارت لازم را به دست نمیآورند.
ارسال دیدگاه