به گزارش کودک پرس ،هدف تیک تاک از ارائه این تحقیقات آن است که از تحریم های احتمالی در نتیجه شکایت چند گروه حمایت از مصرف کننده در منطقه اجتناب کند.
سازمان مصرف کنندگان اروپا(BEUC) در سال ۲۰۲۱ میلادی از تیک تاک شکایت کرد زیرا این پلتفرم نتوانسته بود از کودکان در برابر تبلیغات مخفی و محتوای نامناسب محافظت کند.
پس از این امر شرکت چینی با کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه سازمان های حمایت از مصرف کننده ملی در منطقه مذاکراتی انجام داد تا نگرانی ها را برطرف کند و اکنون توافق کرده تغییراتی در این زمینه انجام دهد.
تغییرات مذکور شامل اضافه کردن قابلیتی است که به کاربران اجازه می دهد تبلیغاتی را که احتمالا کودکان را به خرید کالا یا سرویس تشویق می کند یا والدین و دیگران را ترغیب به خرید این موارد برای کودکان می کند، گزارش دهند.
محتوای مربوط به برندهای ترویج کننده محصولات و سرویس های مناسب نیز در این پلتفرم مجاز نیستند. علاوه بر این موارد شرکت به طور واضح تبلیغات در ویدئوها را برچسب می زند.
دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا در بیانیه ای در این باره گفت: تمام پلتفرم های شبکه اجتماعی باید براساس قانون فعالیت و تضمین کنند مصرف کنندگان به راحتی می توانند محتوای تبلیغاتی را (از جمله در مواردی که توسط اینفلوئنسرها ترویج می شود) شناسایی کنند.
تیک تاک اعلام کرد همچنان قابلیت های خود در این زمینه را ارتقا می دهد. البته به گفته BEUC تغییرات پیشنهادی تیک تاک در همه حوزه ها کامل نیست. اورسولا پاچل معاون مدیر کلBEUCدر بیانیه ای اعلام کرد: تاثیر چنین تعهداتی بر مصرف کنندگان هنوز مشخص نیست. با وجود آنکه یک سال از مذاکرات با تیک تاک می گذرد، تحقیقات در این باره بسته شده و نگرانی های بررسی نشده زیادی وجود دارد.
ارسال دیدگاه