برگزاری چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خراسان رضوی

آیین اختتامیه جشنواره استانی نوجوان خوارزمی در بخش پسران در چهارمین سال متوالی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: شرکت کنندگان از ٤٧ منطقه آموزش و پرورش در این جشنواره ایده‌ها و طرح هایشان را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در آموزش و پرورش غالب فرایند‌ها حافظه محور بوده و انباشته‌ای از آن چه در مدارس آموزش داده می‌شد در ذهن دانش آموزان بایگانی می‌گشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی مقدمه‌ای است برای اینکه بتوانیم استعداد‌های دانش آموزان را وسعت داده و به آن‌ها شکل اجرایی داده است.

خدابنده ادامه داد: در پایان فرآیند جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خراسان رضوی، 629 دانش آموز برتر که آثار آن‌ها از سوی دبیرخانه جشنواره به عنوان آثار نمونه انتخاب شده اند در دو بخش پسران و دختران تجلیل می‌شوند.

 

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت : جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خراسان رضوی قدمتی بیش از 10 سال دارد و از چهار سال پیش با تصویب اجرای مرحله کشوری، میزبانی مرحله کشوری این رقابت نیز به این استان واگذار شده است.

وی افزود: این جشنواره یکی از رویداد‌های بزرگ علمی و پژوهشی در مقطع متوسطه اول در سطح کشور است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : در سال تحصیلی گذشته به همت ادارات آموزش و پرورش استان در رشته‌های شش گانه که دانش آموزان در آن شرکت کردند بیش از 738 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.

 

صابری تولایی ادامه داد: در راستای ایجاد عدالت در داوری آثار شرکت کننده، دانش آموزان را بر اساس تقسیم بندی در ادارات آموزش و پرورش برخوردار، نیمه برخوردار و غیر برخوردار مشخص کردیم.

وی افزود: این جشنواره با هدف بهره گیری از روش‌های آموزش فعال، پژوهش محور و مبتنی بر خلاقیت و در راستای گسترش مهارت ورزی، توسعه و تعمیق یادگیری، بهره‌برداری از کارگاه‌ها و آموزشگاه‌ها در سطح مدارس برگزار شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:: پویایی و نشاط علمی و پژوهشی دانش آموزان، شناسایی، رشد و شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان، تحقق روحیه پرسش گری، بازنگری و بازبینی ساختار آموزش و روش‌های یادگیری و یاددهی و همچنین توسعه پژوهش محوری در مقابل حفظ محوری برگزار شده است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان