بررسی تاثیر استفاده از دستگاه‌های هوشمند بر سلامت روان کودکان

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه استرالیای جنوبی انجام شده، نشان داد کودکانی که بعد از مدرسه ورزش می‌کنند، آموزش موسیقی می‌بینند یا با دوستان خود معاشرت می‌کنند، شادتر و سالم‌تر از کودکانی هستند که به صفحه نمایش دستگاه‌های هوشمند چسبیده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،این مطالعه که نتایج آن در مجله BMC Pediatrics منتشر شد، شامل بیش از ۶۲۰۰۰ کودک ۴ تا ۹ ساله بود. مطالعه‌ای که توسط محقق رزا ورگارا انجام شده به این نتیجه رسید که کودکانی که بعد از مدرسه بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، تلویزیون تماشا می‌کنند و از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند در مقایسه با افرادی که به فعالیت‌های ورزشی و هنری می‌پردازند، سلامت روان ضعیف تری دارند.

این مطالعه همچنین از طریق پرسشنامه‌های توزیع شده بین والدین کودکان نشان داد که شرکت در فعالیت‌هایی غیر از ساعت‌ها گذراندن در مقابل دستگاه‌های هوشمند به افزایش سطح خوش‌بینی، شادی و رضایت از زندگی کمک می‌کند، زیرا آن‌ها می‌توانند احساسات خود را بهتر کنترل کنند.

ورگارا در مورد نتایج این مطالعه تصریح کرد: من والدین را تشویق می‌کنم تا محدودیت‌هایی را در مورد استفاده از دستگاه‌های هوشمند اعمال کنند و کودکان را به ورزش یا فعالیت‌های ذهنی و هنری تشویق کنند. ورزش سلامت روانی کودکان را بهبود می‌بخشد و به آن‌ها برای بهبود پیشرفت تحصیلی خود کمک می‌کند.

ورگارا بر لزوم تلاش برای اطمینان از دسترسی کودکان به امکانات ورزشی و فنی با هزینه قابل قبول تاکید کرد، که به حمایت از طبقات کمتر مرفه برای هدایت فرزندانشان به شرکت در چنین فعالیت‌هایی کمک می‌کند.