به گزارش کودک پرس ، سرشار با اشاره به اینکه این شبکه تلویزیونی هیچ نقشی در راه پیدا کردن این آگهی به آنتن شبکه کودک نداشته است، میگوید: «به طور کلی نه انتخاب و نه پخش هیچیک از آگهیهای بازرگانی در حوزه اختیار شبکههای تلویزیونی نیست؛ از جمله همین تبلیغ تبلت یا حتی آگهیهایی چون تبلیغ قابلمه، ماسک صورت، کرم دور چشم و … که این روزها متاسفانه از شبکه کودک شاهد هستیم. این آگهیها از طرف اداره کل بازرگانی سازمان انتخاب شده و به پخش میرسند. لذا ما حتی در خصوص یک فریم از این آگهیها هم نمیتوانیم اعمال نظر داشته باشیم.»
او با اشاره به اینکه آیا اصلا پخش آگهیهای بازرگانی برای مخاطبان کودک و خردسال یک رسانه اخلاقی و قانونی است یا خیر، تصریح میکند: «اصلی که در بسیاری از شبکههای تلویزیونی دنیا رعایت میشود این است که پخش آگهیهای بازرگانی برای خردسالان ممنوع است؛ زیرا خردسالان نمیتوانند تفاوت میان آگهی و برنامه تلویزیونی را درک کنند و فکر میکنند که آگهی مورد نظر هم مثل برنامههای دیگر است و باید حرفشان را پذیرفت. در حوزه کودکان هم گفته میشود که اگر قرار است آگهی بازرگانیای پخش شود، حتما باید کنترلشده و با رعایت ضوابطی خاص باشد. با این حال متاسفانه ما در پخش آگهیهای بازرگانی در شبکه کودک، هیچکدام از این ملاحظات را نداریم و هم در کانال پویا و هم نهال آگهیهای بازرگانی را بدون پیوستهای تربیتی و مخاطبشناسانه شاهدیم.»
منبع: جام جم
ارسال دیدگاه