استقبال بی‌سابقه خانواده‌ها از خط ملی مشاوره ۱۵۷۰ در نوروز/ رشد ۱۶۵ درصدی تماس‌ها

‌سمیه سادات ابراهیمی ‌با اشاره به فعالیت خط ملی نماد (۱۵۷۰) در ایام تعطیلات نوروزی گفت: با توجه به اهمیت حفظ و ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان و اجرایی‌شدن نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان؛ پیگیری‌های لازم به جهت روزآمدسازی انتقال تماس و امکان پاسخگویی ۲۲۰ مشاور متخصص و مجرب آموزش و پرورش از طریق خط ملی ۱۵۷۰ ایجاد شد. 

وی افزود: از تاریخ ۲۹ اسفند هم‌زمان با شروع تعطیلات رسمی نوروز تا پایان ۱۵ فروردین مشاوران با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره و مداخله در فوریت‌ها از طریق خط ارتباطی ۱۵۷۰ پاسخگوی بیش از ۹۵۰۰ تماس بودند.

ابراهیمی با اشاره به عملکرد سال گذشته وزارت توضیح داد: فعالیت این خط در مقایسه با سال گذشته از ۱۲ ساعت به ۱۶ ساعت ارائه خدمات در طول روز ارتقا یافت و تعداد افراد دریافت خدمات مشاوره تلفنی از ۳۵۸۴ نفر در نوروز ۱۴۰۳ به ۹۵۰۴ نفر در نوروز ۱۴۰۴ رسید که مؤید رشد ۱۶۵ درصدی بوده است.

1498894fnLZiqtaz39FWDIj0