اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودرو‌ها در انتظار ابلاغ قانونی

به گزارش کودک پرس ، سردار محمد حسین حمیدی اظهار داشت: متأسفانه ۴۰ درصد سوانح رانندگی که منجر به جرح و فوت در کشور می‌شود عمدتا به دلیل بی کیفیت بودن خودرو‌های ماست، خودور‌هایی که در زمان واژگونی به دلیل بی کیفیت بودن جان سرنشینان آن درخطر مرگ قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه خودرو‌های ما برای ایمنی سرنشینان خودرو چه کودکان و چه سایر سرنشینان کیفیت لازم را ندارند افزود:کشور‌های توسعه یافته‌اند و به صورت هدفمند به دنبال این هستند که خودرو‌هایی را طراحی کنند تا در صورت بروز سوانح رانندگی هیچ کدام از سرنشینان خودرو کشته و یا مجروح نشوند.

حمیدی اضافه کرد:به این نوع نگرش می‌توان گفت: دیدگاه صنعتی نه اینکه یک خودوری بنجل را بسازیم و بفروشیم و دلمان خوش باشد که تجارت کرده ایم، دارای صنعت خودروسازی هستم و و عده‌ای هم مشغول کار هستند.

وی در خصوص استفاده اجباری از صندلی کودک در خودرو‌ها نیز گفت: درانتظار ابلاغ آن هستیم و درحال بررسی جزئیات اجرایی آن هم هستیم، اما ما فراتر از مسئله صندلی کودک مشکل داریم، متاسفانه مشکل اصلی ما در اصل خود خودرو‌ها و کیفیت بسیار پایین آنهاست.

 

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت:باید در حوزه اطلاع رسانی به تفکیک سهم هر کدام را از مشکلاتی که در خودرو‌ها را داریم مشخص کینم تا مشخص شود که چه وضعیتی داریم. درکشور بیشتر درگیرودار قیمت خودرو‌ها هستیم و در این میان کیفیت قربانی می‌شود و فراموش شده است و کسی به آن توجه نمی‌کند.

وی در خصوص اینکه گاهی اوقات مأموران راهور نیز قوانین را رعایت نمی‌کنند گفت:ممکن است یک جایی مأموران قوانین را رعایت نکنند به عنوان مثال در طرح موتوری کیری بعد از متوقف کردن موتورسیکلت مأمور راهور برای انتقال وسیله به پارکینگ ازکلاه استفاده نکند و یا مأموری در پایان شیفت، چون سرویس ایاب وذهاب ندارد با اولین موتور پشت ترکم آن سوار شود درحالی نه خودش و نه راننده کلاه کاسکت ندارند، بدون شک این این موضوعات هم اشکالاتی که نباید باشد.

 

 

 

 

منبع: میزان