آموزش کمک‌های اولیه به ۴ میلیون کودک و مسافر نوروزی

به گزارش کودک پرس ، پیمان نامدار، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به این که جمیعت هلال‌احمر دبیر کمیته امور تخصصی آموزش مدیریت بحران است، گفت: امسال با کمک ۲۲ نهاد، سازمان و ارگان دیگر، در طرح نوروزی و برای اولین بار، یک محتوای یکسان تولید شد.

وی ادامه داد: با کمک و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها، محتوای آموزشی در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت؛ به عنوان مثال، پلیس راهور، همکاری گسترده‌ای داشتند و مقرر شد تا در کنار آموزش همگانی و مربیان جمعیت در حین آموزش، یک کارشناس پلیس هم حضور داشته باشد، یا این که در طول سفر و اجرایی شدن طرح نوروزی، پلیس راهور به جای جریمه کردن مسافران، به آن‌ها بروشورهای آموزشی می‌دادند.

نامدار با بیان این که در کنار این اقدامات، اطلاع‌رسانی در فضای مجازی هم انجام شد، افزود: تولید و انتشار موشن‌گرافی و اینفوگرافی، در فضای مجازی انجام شد که بیش از ۵ میلیون بازدید داشت.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با بیان این که حضور مربیان در طرح نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته، قابل توجه بود، گفت: سال گذشته طرح حضور مربیان و آموزش چهره به چهره به صورت پایلوت و در چند استان انجام شد، امسال اما مربیان هلال‌احمر در همه پست‌های امداد نوروزی و در کنار اعضای جوانان حاضر بودند و به صورت کوتاه در مدت زمان ۳ دقیقه‎ به مسافران آموزش دادند، به اضافه این که در قالب تیم سحاب، مربیان در مناطق پرترددی که مسافران زیادی هم بودند حاضر شدند و آموزش دادند و یا آن‌ها را راهنمایی کردند تا از آموزش‌های سامانه آموزشی استفاده کنند که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از طریق سامانه آموزشی، تحت آموزش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به اضافه این در غرفه‌های امدادی، کودکان با بازی مارپله و یا واقعیت مجازی، تحت آموزش مخاطراتی مانند سیل و زلزله قرار گرفتند تا در مجموع در طرح نوروزی بیش از ۴ میلیون نفر تحت آموزش همگانی مربیان قرار بگیرند.