به گزارش کودک پرس ،کارگردان مجموعه عروسکی شهر موش ها با تاکید بر این مطلب که کار فرهنگی زمان بر است، عنوان کرد: مشکل اصلی من با سازمان ها این است که برنامه ریزی بلندمدت نمی کنند و برنامه کوتاه مدتشان هم برای یک ماه و دوماه است. با این زمان نه می شود فرهنگسازی کرد و نه المان یا عروسک را بین بچه ها برد.
وی با اشاره به شکل عروسک کاپی و شباهت آن به دانه و گیاه افزود: برای اینکه کاپی اثرگذار باشد باید این شخصیت بین بچه ها برود و جا باز کند تا بتواند حرفش را بزند.
برومند با بیان این مطلب که محیط زیست و کاهش تولید پسماند از دغدغه های من است و این موضوع را در بسیاری از فیلم هایم آورده ام، افزود: هم بحث آموزش در این زمینه بسیار مهم است و هم تولید محتوا برای جامعه هدف اصلی که کودکان و نوجوانان هستند.
این کارگردان تاکید کرد: مردم نیاز به آموزش دارند و این موضوع باید با استفاده از ابزارهای مختلف در آن ها نهادینه شود و قطعا خلق عروسک و دیگر تولیدات فرهنگی می تواند بسیار موثر و قابل توجه باشد.
کارگردان مجموعه مربای شیرین با تاکید بر اینکه کاپی در مجموع عروسکی قابل قبولی است، گفت: این عروسک باید با یک رونمایی درست و برنامه ریزی شده حضور خودش را اعلام کند و با بهره گیری از همه زمینه های موثر بتواند جای خودش را باز کرده و پیام ها و خواسته هایش را همه گیر کند.
می خواهیم کاپی دغدغه های ما را بگوید
صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در این نشست گفت: تمرکز کشورهای پیشرفته دنیا در بحث مدیریت پسماند، بحث کاهش پسماند است که ضروری بود ما هم برای تحقق این موضوع برنامه ریزی کنیم.
وی افزود: با توجه به همین نگرش ما طرح کاپ(کاهش پسماند) را برنامه ریزی و اجرا و برای تحقق آن تلاش کردیم بحث های آموزشی و فرهنگی ویژه ای ببینیم.
علیپور ادامه داد: خود عروسک شبیه درخت طراحی شده است، سبز رنگ است و المان های طرح کاپ و بازیافت را دارد که باید کم کم بالنده شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: کاپی حاصل هم فکری و همراهی تیمی کارآمد است و بر اساس نظرات جمعی به الگویی رسیدیم که حاصل آن عروسک کاپی است.
علیپور با بیان این مطلب که طرح کاپ شش مرحله دارد، افزود: برای تحقق کامل طرح کاپ نیاز به حضور و همراهی هنرمندان داریم و می خواهیم بسیاری از حرف ها و دغدغه ها از طریق این عروسک به مخاطبان کودک و نوجوان زده شود.
تاکید بر آموزش مدیریت پسماند به کودکان
معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند نیز در این نشست گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای برنامه ریزی و پیاده سازی طرح کاهش پسماندها (کاپ) تصمیم گرفت تا با استفاده از دانش تخصصی شرکتهای بومی در حوزه گرافیک و افزایش اثربخشی فرایندهای آموزش، نسبت به استانداردسازی شخصیتهای کارتونی، نمادها و لوگوها و سایر امور گرافیکی مرتبط با سازمان اقدام کند.
رجایی ادامه داد: در همین راستا و با لحاظ نظرات خبرگان حوزه مدیریت پسماند و هنر، گرافیک و انیمشین شخصیت کارتونی جدیدی به نام «کاپی» برای طرح کاپ طراحی شد که در طراحی این شخصیت کارتونی به موضوع محیط زیست و همچنین تناسب و همخوانی ظاهری و گرافیکی شخصیت با لوگوی طرح کاپ توجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند مصمم است با بهره گیری از شخصیت کارتونی و عروسکی کاپی در قالب مجموعههای انیمیشنی، کلیپ و برنامه های تلویزیونی نسبت به آموزش، اطلاع رسانی و انتقال نکات و مفاهیم مهم و کاربردی مدیریت پسماند به گروه های مخاطب شهروندی به ویژه کودکان و دانش آموزان اقدام کند.
ارسال دیدگاه