«آزاررسانی» بیشترین موضوع تماس مردم با اورژانس اجتماعی است

به گزارش کودک پرس ،محمود علیگو با بیان اینکه بیشترین آمار مداخلات اورژانس اجتماعی در حوزه موضوعی خشونت تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال ۹۹، بیش از ۴۲۲ هزار تماس مرتبط در اورژانس اجتماعی داشتیم که این تعداد تماس از مجموع ۸۸۰ هزار کل تماس‌هایی است که داشتیم. از بین تماس‌های موفق بیش از ۱۵۳ هزار مورد تماس منجر به مداخلات سیار و حضوری شده و ۵۳ هزار مورد نیز به مراکز اورژانس اجتماعی ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: تقریبا به ازای هر فردی که با اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرد، به‌طور میانگین پنج خدمت عرضه می‌شود. بنابراین اگر بخواهیم تعداد خدمات ارائه‌ شده را محاسبه کنیم، باید ضرب در پنج کنیم تا تعداد خدمات مشخص شود.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: تقریبا از همه گروه‌های سنی با اورژانس اجتماعی تماس می‌گیرند و چندان قابل تفکیک نیست اما هر چه در حوزه‌های رسانه‌ای با ما همکاری شود و افراد از خدمات اورژانس اجتماعی مطلع شوند، مردم بیشتری می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند و با خطرهای کمتری روبرو باشند.

علیگو یادآور شد: در حال حاضر ۳۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور فعالیت دارند؛ همچنین ۲۵۶ پایگاه خدمات اجتماعی در ۳۱ استان کشور فعال است و  خط تلفن فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ به‌صورت رایگان و شبانه‌روزی فعالیت دارد.