علیرضا کاظمی در حاشیه اختتامیه دوره توانمندسازی مدیران، معاونان پرورشی و تربیتبدنی در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین مسئله ما و محوریترین برنامه وزارت آموزش و پرورش، موضوع اجراییسازی سند تحول بنیادین آموزش پرورش است که در قالب برنامههای مختلفی داریم اجرا میکنیم. ما ۱۴۷ پروژه را تعریف کردیم که این ۱۴۷ پروژه، اجرای سند تحول بنیادین را تضمین میکند و الان در دستور کار ما است.
وی افزود: نقشه اجرایی ۱۴۷ پروژه و برنامه اجرایی و عملیاتی برای هر پروژه مشخص شده است و انشاءالله شاخصهای پیشرفت کار را هم داریم دنبال میکنیم.
علیرضا کاظمی به اختتامیه دوره توانمندسازی مدیران و معاونان پرورشی و تربیتبدنی اشاره کرد و گفت: نشست امروز موضوع آسیبهای اجتماعی بود. به هر حال یکی از دغدغههای جدی مقام معظم رهبری موضوع آسیبهای اجتماعی است که مقام معظم رهبری میفرمایند که مهمترین خطری که کشور را تهدید میکند، آسیبهای اجتماعی است و به نظر من مسیر نفوذ دشمن در اذهان و باورهای دانشآموزان ما در واقع همین تغییرات فرهنگی است که منجر به آسیبهای اجتماعی شده است لذا ما روی این حوزه واقعاً تمرکز کردیم و این را جزو مهمترین اولویتهای خودمان در کنار برنامههای اجرایی قرار دادیم و یک سازوکار عملیاتی هم تعریف کردیم.
کاظمی ادامه داد: در فاز اول ۳۲ منطقه را بهصورت منطقه هدف انتخاب کردیم که بتوانیم به اصطلاح یک پوشش کاملی بدهیم و از تمام ظرفیتهای دروندستگاهی و بروندستگاهی استفاده کنیم و دانشآموزان و اولیای خود را توانمند کنیم. در این حوزه، ما چه بخواهیم چه نخواهیم، به دلیل تغییراتی که در سبک زندگی، تغییراتی که در فضای زندگی ایجاد شده است، دانشآموزان ما در معرض یکسری آسیبها قرار گرفتند، چه آسیبهایی که ناشی از فضای مجازی است و چه آسیبهایی که ناشی از فضای حقیقی است و اتفاقاتی که رقم میخورد.
وی همچنین گفت: تابآوری دانشآموزان به شدت پایین آمده است، ما باید مهارتهای لازم را به دانشآموزان در رابطه با آسیبهای اجتماعی آموزش بدهیم، مهارتهای لازم را به خانوادهها در مواجهه با آسیبهای فرزندانشان آموزش بدهیم، سیر درمان را به آنها آموزش دهیم و توانمندشان کنیم تا در برابر آسیبها و ناملایمات بتوانند مقاوم باشند و ایستادگی کنند.
کاظمی درباره کلاس جبرانی برای دانشآموزان بهعلت تعطیلیهای مکرر، گفت: ما باید بررسی کنیم و ببینیم چقدر نیاز داریم به کلاسهای جبرانی، طبیعتاً یکی از راهکارهایی که ما همیشه درصدد جبرانش هستیم این است که کلاسهای حضوری را بعد از اینکه این موضوع تعطیلات بهصورت مجازی در واقع برگزار شد، بررسی کنیم بعد انشاءالله تعیین میشود که چقدر باید کلاس جبرانی بگذاریم، چون یک درصدی به هر حال در فضای مجازی در حال برگزاری است و معلمان دارند تلاش میکنند. آموزش و پرورش هم خودش را مسئول میداند که در حوزه ناترازیهای انرژی که وجود دارد یا آلودگیهایی که وجود دارد، به کشور کمک کند و این هم در واقع کمک به آسایش و رفاه و به هر حال سلامت دانشآموزان و خانوادههای دانشآموزان است.
ارسال دیدگاه