رشد 31 درصدی آثار دانش‌آموزان همدانی در جشنواره نوجوان سالم

به گزارش کودک پرس ، عبدالله جعفری امروز در همدان با اشاره به استقبال گسترده دانش‌آموزان از هفتمین دوره جشنواره نوجوان سالم، اظهار کرد: امسال بیش از 7 هزار و 878 اثر شامل 7 هزار و 553 اثر در بخش دانش‌آموزی به دبیرخانه ارسال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه 320 اثر در بخش همکاران فرهنگی و پنج اثر در بخش اولیای دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شده است، افزود: آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره رشد 31 درصدی آثار را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: علاوه بر دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه، دانش‌آموزان دوره ابتدایی در دو رشته نقاشی و انشاء‌نویسی با موضوع «چگونه از خود مراقبت کنیم » آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

 

وی از برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر این جشنواره در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: امسال این جشنواره در دو بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی و در هشت رشته ایده‌پردازی، مقاله‌نویسی، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم‌افزار، تئاتر و نمایش برگزار شد.

 

جعفری با بیان اینکه آثار در بخش ابتکارات مدرسه‌ای در چهار رشته الگوها و فنون آموزش پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی، پروژه‌های ابتکاری پیشگیری و اقدام پژوهی برگزار شد، خاطرنشان کرد: آثار برتر این جشنواره به مرحله کشوری راه می‌یابند.

 

وی بیان کرد: جشنواره‌ دانش‌آموزی «نوجوان سالم» همه ساله به منظور ترویج زندگی سالم، شناسایی و شکوفایی قابلیت‌های دانش‌آموزی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور برگزار می‌شود.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: ارائه آثار با رویکرد دینی و اسلامی در مورد شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر از اولویت جشنواره امسال «نوجوان سالم» است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته تا جایی که امروز شاهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی دربرابر آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم، افزود: گستردگی و چندبعدی بودن این مقوله مهم اجتماعی وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مختلف را سنگین‌تر می‌کند.

 

جعفری با اشاره به اینکه توجه به حوزه آسیب‌های اجتماعی و فعالیت در کاهش این آسیب‌ها در آموزش و پرورش روند رو به رشدی داشته است، گفت: از سال 91 با اصلاح ساختار آموزش و پرورش اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده که آموزش مهارت‌های زندگی و فعالیت‌های مدون در خصوص پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی یکی از اقدامات آموزش و پرورش در این حوزه بوده است.