فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران، گفت: در سال گذشته بیش از ۳۱ هزار نفر با خط ۱۲۳ تماس گرفتند و خدمات تخصصی دریافت کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه هدف اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای سلامت و رفاه اجتماعی می باشد، گفت: اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران متشکل از سه طرح و برنامه خط تلفن ۱۲۳، تیم خدمات سیار و مداخله در بحران فردی و اجتماعی می باشد.
وی افزود: بهزیستی مازندران با ۱۹ مرکز اورژانس اجتماعی فعال خدمات تخصصی را در حوزه مددکاری اجتماعی و روانشناسی ارائه می دهد.
بریمانی تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن را سه ویژگی مهم اورژانس اجتماعی برشمرد و ادامه داد: اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند و معلول آزاری، افکار و اقدام به خودکشی، افراد بی سرپرست و بدسرپرست، زنان و دختران درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند گروه هدف اورژانس اجتماعی می باشند.
وی افزود: اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران با داشتن سه مرکز نگهداری موقت سطح یک و دو در شهرستان های ساری، آمل و نوشهر به هم استانی های عزیز خدمات ارائه می دهد.
بریمانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۱ هزار نفر با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس گرفتند و خدمات مورد نیاز را دریافت کردند، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۸۳۶۳نفر از خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، قضایی، بهداشتی و درمانی، نگهداری موقت و … در مرکز مداخله در بحران بهره مند شدند.
مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان افزود: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری، همسرآزاری و فردی که قصد اقدام به خودکشی دارد با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا کارشناسان بتوانند خدمات تخصصی و به موقع را ارائه دهند.
شایان ذکر است صبح امروز، رژه سراسری خودروهای اورژانس اجتماعی استان مازندران همزمان با سراسر کشور به مناسبت هفته بهزیستی اجرا شد.

ارسال دیدگاه