به گزارش کودک پرس ، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش «تفکر و سبک زندگی» که در تالار فرهنگ تهران و با حضور 500 مدرس کتاب تفکر و سبک زندگی برگزار شد، اظهار داشت: بنده در گروه مؤلفان این کتاب بودم و ابتدا قرار بود دو مقوله تفکر و سبک زندگی به صورت مستقل از هم تألیف و تدریس شود اما شورای عالی آموزش و پرورش با این مسئله موافقت نکرد.
وی افزود: بیش از 180 عنوان مطلب برای گنجاندن در این کتاب تولید شد اما نهایتاً کتاب پایه، با 50 عنوان به چاپ رسید.
کریمی اضافه کرد: این کتاب با مباحثی که برای بلوغ مناسب است در پایههای هفتم و هشتم تدریس میشود در حالی که برخی دانشآموزان در پایههای پنجم و ششم به سن بلوغ میرسند و در این میان فاصلهای وجود دارد که باید برای آن چارهاندیشی کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران با اشاره به خصوصیات معلمی که باید کتاب تفکر و سبک زندگی را تدریس کند، ادامه داد: لازمه تدریس این کتاب این است که معلم، دانشآموز را درگیر فعالیت کند و با شناخت ویژگیهای جسمی و شخصیتی یک نوجوان به دنبال تقویت هوش میانفردی او باشد.
وی با بیان اینکه در کتاب تفکر و سبک زندگی، تشخیص و درمان هردو گنجانده شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مدرسان این کتاب در مدارس مشاوران هستند، با شناخت دانشآموز به کمک مباحث کتاب میتوانند برخی آسیبها و مشکلات روانی احتمالی را تشخیص داده و برای درمان آن چارهاندریشی کنند.
کریمی بیان داشت: معلم این کتاب باید فعالیتهایی خارج از مدرسه به دانشآموز واگذار کند تا تفکر و خودباوری را در جای جای زندگی او جاری کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: معلم کتاب تفکر و سبک زندگی باید هنرمند باشد و با استفاده از هوش حرکتی و روشهای غیرکلامی مباحث درسی را برای دانشآموزان عمیقاً جا بیاندازد.
وی گفت: استفاده از کاربرگ و طرح درس در تدریس این کتاب از ضروریاتی است که معلم این کتاب باید مدنظر داشته باشد.
منبع: فارس
ارسال دیدگاه