دوره های مختلف مهارتهای ارتباطی معلمان و اولیا با دانشآموزان و نوآموزان مبتلا به اوتیسم
به گزارش کودک پرس، مهناز احمدی صبح امروز در کارگاه آموزشی تقویت شیوههای مهارتی و ارتباطی اولیا و معلمان با دانشآموزان و نوآموزان مبتلا به اوتیسم در اردبیل اظهار داشت: اجرای این طرح که از طرحهای مشترک وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، جزو طرحهای مهم بوده که میتواند نتایج و ثمرات مناسب و مفیدی به دنبال داشته باشد.
وی با قدردانی از خدمات و زحمات والدین، مربیان و دستاندرکاران در اجرای این طرح افزود: آموزش به کودکان دارای مشکل اوتیسم نیازمند تخصص و همکاری تنگاتنگ اولیا و مربیان است که انتظار میرود بیش از گذشته شاهد همکاری و مشارکت اولیا با مسئولان در این حوزه باشیم که این امر نیازمند آگاهیدهی لازم به آنها است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان بیان کرد: از اولیا این دانشآموزان و کودکان انتظار میرود تا با توان و انرژی مضاعف کارها را پیگیری کنند تا این امر زمینهساز رفع و کاهش مشکلات و نارساییها در کودکان مبتلا به اوتیسم و رشد و توسعه استعدادها و توانمندیهای آنها شود.
احمدی با اشاره به توانمندی بیشتر کودکان اوتیسم با هوشبهر عادی نسبت به سایر همسالان تصریح کرد: در برخی از کشورهای پیشرفته با توجه به امکانات ایجاد شده، این کودکان جزو نوابغ آن کشورها محسوب میشوند که در صورت تامین زیرساختها و امکانات لازم میتوان شاهد این امر در کشور ما نیز بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل نیز در این کارگاه گفت: با توجه به مسائل و مشکلات موجود اداره آموزش و پرورش استثنایی انتظار میرود در زمینه رفع این مشکلات برای تعلیم و تربیت هر چه بهتر دانشآموزان اقدامات و مساعدتهای لازم انجام شود.
محمد شفایی اظهار کرد: داشتن سالن ورزشی اختصاصی دانشآموزان با نیازهای ویژه، ایجاد اتاق تاریکخانه برای کودکان اوتیسم، تخصیص اعتبار برای خرید خدمات آموزشی و توانبخشی برای کودکان و توسعه فضاهای آموزشی از نیازهای ضروری آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل به شمار میرود.
منبع: تسنیم
ارسال دیدگاه